Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

dinsdag 12 februari 2019

het ruikt een beeje naar lente buiten

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen fietste ik om 0.800 uur al naar de Fysio, mijn nieuwe knietje behoeft wat krachttraining, onderweg zag ik de sneeuwklokjes al bloeien. Op de terugweg maak ik een foto bedacht ik me, maar ik was zo  "afgepeigerd"dat ik er op de terugweg finaal langs gefietst ben, beetje jammer!
Ben nog steeds heel blij met mijn knie maar het revalidatieproces kost veel tijd én geduld. De Fysio is zeer tevreden, vindt dat ik voor 3 maanden al heel goed beweeg en loop maar hier komt bij mij de factor "geduld" om de hoek kijken. Duurt me allemaal veel te lang.

Gelukkig verveel ik mij niet, dat lijkt me verschrikkelijk. Een week of wat geleden zag ik deze BOM voorbij komen.
Aangezien ik echt niet mooi kan appliqueren wil ik dit toch wel graag leren. Ik weet dat er workshops en cursussen genoeg zijn maar het is best een kostbare aangelegenheid dus heb ik you tube weer geraadpleegd en ook de dames op de bee helpen me waar nodig en dat is best heel fijn. Ik ben maar eens begonnen met een proeflap en ik werd er al weer helemaal narrig van, dit lukt me echt niet dacht ik verdrietig.
Zeg nou zelf, lijkt toch nergens naar?
Begon al met biesjes maken met de baisbandmaker, ook al een uitdaging. Stof moet schuin geknipt worden zei Liesbeth. Huh???? Ja met je liniaal op 45 graden! Oh ja, mijn hemel hoe dan?
Gelukkig kon Liesbeth het me voordoen en viel het kwartje weer, ik heb er een foto van genomen zodat ik dat over 3 maanden of zo ook nog weet. 


De afgelopen weken heb ik nog veel meer geoefend en zaterdag ben ik voor het "echie"gegaan. Nog steeds vind ik het moeilijk maar de tip dat je naald recht neer beneden moet en beetje schuin weer omhoog heeft me wel doen inzien dat zo veel beter gaat. Ik hanteer verder allerlei tips en trucs door elkaar maar belangrijkste is dat het netjes op het lapje komt toch?


De linkerbloemen zitten vast, rechtsboven ben ik mee bezig. Het lukt me ook niet langer dan 2 uur achter elkaar, dan zit alles vast in mijn nek. Heeft ook geen haast. De bedoeling is dat ik een paar blokken voor bereid voor onze zomer in Frankrijk.Lekker op schoot of aan de picknicktafel in de zon! 


Vorige week waren we bij DD, en zoals vaak heeft ze naaiklusjes. Ze is zelf best handig maar besteed het liever uit. Ik was 25 jaar geleden niet veel anders geloof ik. Ik vind het nu trouwens heerlijk om zulke klusjes te doen, een pantoffel kapot, een dekbedhoes met een gaatje, kom maar op. Toen kwam Karlijn met een veel te lange broek. Gekocht omdat ze hem zo mooooooooi vond maar de omslag valt steeds terug. Geen doen dus. Dus hoppa boven op de tafel. Dat mag niet van Mama hoor Oma. Haha, Mama is aan het werk, Oma is de baas, op de tafel lieffie, Oma gaat echt niet op de knietjes. Haarfijn wist ze me te vertellen tot hoe ver de broek moest komen. Maar dan moet je wel rechtop gaan staan anders kan ik niet goed meten Karlijn? Helemaal gerust was ze er niet op maar toen de broek af was waren dikke kussen mijn deel, daar doe je het het voor toch?

Poes Keetje vond het  "op de tafel staan"ook wel een dingetje. Zij werd er toch ook altijd afgejaagd?



Verder ben ik ook nog bezig met de BOM Flowers of Hope, daar krijgen we elke maand een blokje van en is patchwork en appliqueren. De eerste maand een patchworkblokje. Ik denk dat ik hem overnieuw doe want helemaal naar mijn zin is hij nog niet. Ik heb het, eigenwijs als ik soms ben, iets anders gedaan maar of dat nu een goed idee was?


Verder nog een foto van een Jeu de Boule toernooi waar we met ruim 60 mensen waren. Al deze mensen kamperen op "onze"camping en al een paar jaar hebben we dan eind Januari ons Winterdiptoernooi. Zo leuk om elkaar weer even te ontmoeten en dit jaar hadden we zelfs 8 Engelse gasten erbij. Twee hebben bij ons gelogeerd en ik zag er best een beetje tegenop, 2 mensen die je natuurlijk wel kent maar op de camping is toch wat anders dan bij je in huis? Engels spreken lukt best wel een beetje maar 4 dagen leek me wel pittig , maar het ging super. Brexit was een zeer gevoelig onderwerp, niet verstandig om daar op in te gaan want daarvoor weet je dan toch niet genoeg van de Engelse politiek, dat hadden we snel door, dus ander onderwerp. Onze hele spelletjeskast is op de kop gegaan want ze wilden alles wel leren. Natuurlijk beetje aan sightseeing gedaan, volgend jaar gaan we Amsterdam onveilig maken!


Zo dat was wel weer genoeg leesvoer dacht ik zo! Tot later!!
Mirjam




4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk positief bericht. Die knie komt echt goed, niet forceren hè. Het appliceren herken ik, heel lastig , maar goed dat je doorzet. En Jeu de Boule is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zo'n soort van reünie te organiseren van Jeu de Boule. En wat het apliqueren betreft, veel oefenen, dan komt het vast goed!!!
    Het is leuk om weer wat over jou wel en wee te lezen.
    Succes met je oefeningen voor de knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijven oefenen het komt vast goed met je knie en applicaties haha. Geduld is een schone zaak toch.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen allemaal! Enig zo'n reunie in de winter en die knie.....ja, dat duurt ongeveer een jaar de hele revalidatie. Als het maar steeds een beetje beter gaat mag je tevreden zijn.
    Je applicatie werk ziet er goed uit. Oefening baart kunst heb Ik zelf ervaren en voor mij helpt wash away applique heel erg. Dat malt het appliceren een stuk makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen