Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

donderdag 29 december 2011

Leanne's House

Ik wilde eigelijk vertellen hoe vreselijk ik heb zitten tobben om dit eerste blok te maken. In eerste instantie dacht ik dit patroon in Inches te maken want daar was hij toch in gemaakt maar dat werd helemaal niks, omrekenen naar centimeters was het allerslechtste idee van het jaar. Bijna, maar dan ook bijna had ik het hele zaakje helemaal achter in een kast gemikt om er nooit meer naar te kijken maar ja, je bent 58 en geen 15 meer sprak ik mezelf streng toe, hup, doorgaan......Uiteindelijk heb ik malletjes gemaakt door het patroon op A3 te kopieren en uit te knippen en op de stof te leggen, naadtoeslag eraan tekenen en snijden maar.
Ik moet nog wel borduren maar dat is gewoon ontspannen op de bank zitten en freubelen maar.
Ook, en nu zie je dat ik nog wel onervaren ben, dacht ik deze quilt uit een Jellyrol te kunnen maken maar er zitten toch wel grote stukken in, dus moet ik wel wat stof erbij kopen. Lekker slim he?
Ik hoop toch regelmatig een update te kunnen laten zien!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten