Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 31 december 2011

oliebollenellende

Oliebollen bakken moet toch niet zo moeilijk zijn? Het is ook niet voor het eerst dat ik het doe, maar blijkbaar is het mijn dag niet. Keurig het recept gevolgd, alles in het emmertje gemikt, door mekaar geroerd, theedoek eroverheen maar rijzen.......ho maar. In de oven geprobeerd op 50 graden maar het mocht niet baten. Alles loop je in gedachten dan na, ik kan het niet bedenken waarom het niet wilde. Het ergste is dan eigenlijk nog dat je je dochter vol bravoure oliebollen en flappen beloofd en dan uiteindelijk met de helft aankomt. Die dochter kan er alleen maar om lachen, eigenlijk vindt ze het wel grappig, maar wel zielig voor mij (gelukkig) dat het niet gelukt is.
Nou ja, volgend jaar probeer ik het gewoon nog een keer, er is me al hulp aangeboden dus er is nog hoop.
Nog even een foto van de appelflappenbakkerij in de garage!!!
rest mij nog iedereen een gezellige jaarwisseling te wensen en veel geluk, maar vooral gezondheid voor 2012!!!!!

1 opmerking:

  1. Hallo Mirjam,
    Bedankt voor je leuke reactie! Ik heb een patroontje hoor, anders had ik het vast niet bedacht. Zelf quilts ontwerpen vind ik wel het allerleukst! Ik ga jou zeker ook volgen. Leuk om te zien wat je maakt en doet.
    Jammer van je bollen en flappen. Ik ga andere jaren ook bakken, met mijn moeder, maar vandaag niet, zoals je hebt kunnen lezen.
    Goede jaarwisseling en hat allerbeste voor 2012.
    Groetjes Janien

    BeantwoordenVerwijderen