Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

vrijdag 20 april 2012

even een update

Eindelijk weer een berichtje uit de polder. Ik had gewoon niet zoveel te melden maar heb wel heel hard gewerkt aan de Versneden Bloemen quilt. De top is bijna af, de bloemsteeltjes moeten nog worden vastgenaaid en dan leg ik hem even weg tot Juli. Mijn schoonzusje, die nu voor  2 maanden in Turkije zit, gaat stofjes voor mij scoren. Ze verkopen in Turkije prachtige katoenen stoffen voor heel weinig geld. Dus ze heeft allemaal "staaltjes"mee en gaat voor me shoppen. Misschien zit daar dan een mooi achtergrond stofje bij voor de Versneden Bloemen.


De kleurtjes op de foto doen eigenlijk geen recht aan de quilt, maar ja, als hij doorgequilt is en af ga ik een nieuwe poging wagen!!

Nu ben ik nog druk met het haken van een vestje voor onze oudste kleindochter. Ik moest de achterkant haken en dan 22 kleine vierkantjes. Die vierkantjes werden rondjes, en ik druiloor kom daar dan achter als ik er 22 heb gemaakt. De eerste 2 waren goed en dan duurt het een of twee dagen totdat ik weer verder ga. Ik denk dan......dat ik het weet en ga het dus "uit mijn hoofd"doen. Lekker bijdehand dus, maar het ergste vind ik dan nog dat ik gewoon 20 verkeerde vierkantjes maak. Maar goed, het houdt me lekker bezig en ik haak graag.

Verder opperde ik tegen iemand dat ik best sokken wilde leren breien. Prompt had ik 3 dagen later 4 breipennen en een bollletje wol te pakken. Ga maar proberen zei ze opgewekt!!! Haha, nou dat gaat zeker gebeuren maar nu even niet.
Morgen komen onze dotjes van kleindochters een dagje en zondag extra repetitie van het koor voor ons optreden/wedstrijden in Birmingham. Daar gaan we half mei naar toe. Vliegen nog wel, helemaal leuk dus. Maar wel een beetje druk moemnteel en dan moet ik toch ook nog netjes mijn 24 uur werken!!
Oh ja, woensdag een workshop van een klein quiltje. Een soort welkomstquiltje waarbij we leren appliceren. Is maar een ochtend dus te overzien.

Nou dit wordt weer vervolgd. Mijn ervaringen met de workshop kom ik jullie weer vertellen. Fijn weekend!!! groet, Mirjam



3 opmerkingen:

  1. Je hebt lekker gevulde dagen, leuk vooruitzicht naar Birmingham. Succes met haken ;)) en de workshop!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouwww, mooie top geworden. Hij kan zo hier in de polder hangen tijdens het tulpenfestival. Veel plezier met je kleindochters en succes met je vierkantjes. Wat leuk dat jullie naat Birmingham gaan met het koor. Nu ook sokkenwol en breipennen gekocht! kij even hier http://desteekjesvanmarijna.blogspot.com/2011/10/sokken.html Vorig jaar bedacht ik dat ik voor alle kleinkinderen eenpaar sokken te breien. Dat heb ik geweten! Blauwe vingers van het breien......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is je quilt geworden Mirjam!!!
    Jammer van de rondjes die vierkantjes moesten zijn,
    uiteindelijk komt het goed. Je gaat weer een workshop appliceren doen?
    Ik ben benieuwd , heel veel plezier woensdag,
    groetjes van Nelly

    BeantwoordenVerwijderen