Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 10 maart 2013

Het zou toch voorjaar worden?

Een poosje geleden vertelde mij iemand wat de afkorting DH betekent in blogs en ik concludeer dat DS dan vast Dear Son zal zijn. Mijn DS is dus vandaag jarig, 31 is het "kind"geworden. Toen, in 1982,  kwam de regen met bakken de lucht uit. Verloskundige net op tijd om het kind op te vangen, kraamverzorgster te laat. Gaf niks, ik kende het "kunstje"al, dus geen paniek. DD kwam onmiddellijk haar bedje uit toen ze de eerste kreet van haar broertje hoorde. Zo vies en glibberig als hij was werd hij direct overladen met kusjes, deze liefde is nog altijd hetzelfde en wederzijds, gelukkig!
Wat een verhaal om alleen maar te vertellen dat de tuin wat besneeuwd is!!




Sinds ik weer aan het borduren ben geslagen ergerde ik me aan de boduurzijde die ik op lange kaarten en plankjes had gewikkeld.Het leek mij toen een goed idee maar in praktijk is het toch lastig. Dus heb ik een paar weken geleden in een borduurwinkel in Elburg http://www.borduurpakketten.nl/
een doos met vakjes en wikkelkaarten gekocht en  af en toe op een saai momentje de boel gereorganiseerd.




Ik heb nog even zitten piekeren of ik alles kleur bij kleur zal zetten (dat staat zo mooi) maar ook dat vind ik niet handig. Als nu een patroon bv 346 aangeeft kan ik hem zo pakken!



Vandaag gaan we maar weer eens verder met mijn quiltproject De Rode Sprei. Had ik al verteld dat dit af moet zijn in juni 2014? 40 jaar getrouwd!!! Eindelijk een sprei op ons bed, haha!

Voor allemaal een fijne zondag en werkweek!!!
groet, Mirjam





7 opmerkingen:

  1. ja bij ons ook sneeuw en met de quilt op ons eigen bed was ik je 10 jaar voor, wij waren 30 jaar getrouwd en toen heb ik de weddingring gemaakt voor op ons bed. Hij ligt er nog steeds mooi te wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, en succes met je rode sprei.


    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met DS. Je borduurgarentjes zien er netjes uit zo. Veel plezier met je lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Bij ons ligt er nu een laagje sneeuw maar dat mag geen naam hebben zo weinig.
    Ik heb ook zo'n doos voor mijn borduurgaren, erg handig. Ik heb alles op nummer gezet dat is makkelijker zoeken.
    Als mijn dear jane af moet zijn als we 40 jaar getrouwd zijn, dan heb ik gelukkig nog heel wat jaren om er over te doen. In 2014 zijn wij 20 jaar getrouwd. Groetjes Mireille.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!
    Leuk idee, een quilt voor je 40 jarige trouwdag. Ga ik gauw pikken, dan ben ik vast klaar voor juni dit jaar, haha! Want mijn Sylvia voelt zich sinds een paar maanden errug thuis op ons bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Mirjam,
    Ben viavia bij jou beland. Wat een gezellig blog heb je. Ik ben wel nieuwsgierig naar je "rode quilt". Ik kom gauw een keer terug, want ik heb nog lang niet alles gezien.
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Mirjam,
    wat een gezellig blog heb je, heel leuk om te lezen.
    Mooie stofjes gebruik je voor het rode sprei, ziet er heel mooi uit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen