Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 17 maart 2013

Druk maar gezellig weekend!

Hebben jullie dat nou ook? Het gevoel dat de dagen onder je handen doorglippen als los zand? Afgelopen donderdagmiddag riep ik naar mijn collega's: Prettig Weekend" met het gevoel dat er 3 hele vrije dagen op je wachten. Voordat je het weet is het zondagmorgen, zit ik hier achter de pc en heb geen enkel steekje aan ook maar iets quilterigs gedaan......
Donderdagnacht stonden we op Schiphol te wachten op de aankomst van schoonzus en zwager. Helemaal leuk want die hadden we een half jaar niet gezien, die overwinteren in een ver land. Vrijdag, ook gezellig, was het regiodag van het Quiltersgilde in Swifterbant. 90 vrouwen, koffie en cake en onze vingers kriebelden. Wat hadden Marijke en Greetje voor leuks bedacht? Niet iets op quiltgebied maar wel heel erg leuk. Van de voorbeeldjes heb ik een foto gemaakt. De mijne is op de helft want,
ik klets met iedereen, doe wel wat hoor, maar ik vind het ook leuk om te kijken. Eigenlijk is dat ook het leuke aan zo'n dag, contacten met anderen. Daar moet je dan wel je best voor doen want je zoekt automatisch toch de mensen op die je kent en je leert toch ook veel van anderen. Voor de "show en tell" waren niet zoveel quilts meegenomen, jammer, maar degene die er hingen waren prachtig.


Ik had mijn "versneden bloemen"ook meegenomen maar had tegen Greetje gezegd dat ik niet zo nodig wat wilde vertellen dus dacht daar mee klaar te zijn. Niet dus, zegt ze "en public"Dit is een quilt die Mirjam heeft gemaakt maar ze wil er niks over vertellen. Tja en dan word ik toch een beetje vinnig en hoppa toch maar even naar voren.
Ik doe één quilt per jaar haha, dus voorlopig ben ik eraf!!

Emmy had 2 tasjes meegenomen die ze uit het quiltblad van maart 2012 had gehaald. Echt schattig, ze doet er paaseitjes in voor haar kleinkinderen. Ik ben toch een druiloor, loop overal foto's van te maken en dat vergeet ik dan weer. Maar ik ga vanmiddag aan de slag, heb geen paasstofjes, helaas, maar nog wel wat anders dus volgende week een tasje op mijn blog!

Oh ja, op de regiodag stond ook quiltwinkel Hobbytime uit Zeewolde. Ik ken de winkel, altijd heerlijk om daar even te neuzen, behalve quiltstoffen verkopen ze wol om te breien en te haken en nog veel meer hobbyspulletjes. Even reclame maken, mag wel he? Klik


Toen was het ineens zaterdag en waren we uitgenodigd om de verjaardag van DS te vieren. Heerlijk koffie met zalige Monchoutaart. Zo slecht voor mijn lijn, maar oh wat kan ik er dan van genieten, mmm. Gezellig gebowld met de hele familie en was het zomaar zondag!




 Ik wens iedereen nog een fijne zondag en werkweek!! Tot gauw!!


5 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige drukte allemaal. Hier nog steeds elke dag slap in bed of op bank met griep....
    Over je "link" vraag:
    Als een een bericht maakt, neem ik aan dat je net als ik zo'n vakje krijgt waar je in typt. Daar bovenaan staat een afb. van een foto, waar je op klikt voor toevoegen foto. Dàt lukt, want je laat foto's zien :) Daarnààst staat "LINK". Als je daar op klikt, krijg je een pop up venster. Daar plak je de link naar wat je wilt laten zien. En in het bovenste vakje kun je dan zélf bepalen welk woord bij die link hoort. Dus bv. "klik" of "hier" of een naam.
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo? Ik ben niet zó'n deskundige, maar dit lukt me meestal wél goed. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mirjam,
    Leuk dat je me gaat volgen. Ik heb jou ook meteen bij mijn favo's gezet. Ik las je vraag en wilde gaan uitleggen, maar ik zie dat Trudy mij voor was. Succes ermee.
    Oh ja... prachtige quilts, en gezellig werkje van de regiodag.
    Met nog een gezellig familiefeest erachteraan... wat wil een mens nog meer, hè?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig verslag van de regiodag, zo te horen heb je het naar je zin gehad. Ja, het weekend is altijd zo weer voorbij, vooral als je zoveel leuke bezigheden hebt.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb weer helemaal de regiodag gemist stom stom... Leuke vogel hebben jullie gemaakt ? Ja dat heb ik ook de week maar zeker ook het weekend Is weer zo voorbij. Dus eeehh werk ze morgen groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Mirjam, hier vliegen de dagen ook voorbij! En steekjes prikken lukt ook hier mondjes maat. Maar je beschrijft wel een heel gezellige quilt dag. Leuk die vilten vogel! En zo moest je ineen toch wat vertellen over je quilt! en dan is het morgen weer maandag! en voor je het weet is het weer weekend hoor! Doeiiii....

    BeantwoordenVerwijderen