Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 29 november 2015

zondag

Hallo allemaal,

Het is zondag, nat buiten, niet koud maar onaantrekkelijk. Lekker weer om bezig te zijn met mijn hobby!
Afgelopen vrijdag ben ik met vriendin Nel naar de Handwerkbeurs in Nieuwegein geweest. We zouden eerst met de trein maar uiteindelijk toch lekker comfortabel met mijn autootje. Was achteraf wel fijn want het regende af en toe en dan worden onze aankopen nat, dat kan natuurlijk niet!

Ik had in eerste instantie alleen een patroon van een adventsboom gekocht omdat ik het pakket wel aan de prijs vond. Nadat ik tijdens de lunch het patroon eens uit het zakje had gehaald en beter bestudeerd bedacht ik me. Het zou nog een aardige zoektocht worden naar de stofjes want die maken het quiltje eigenlijk zo leuk. Dus wikken, wegen, denken en soms moet je dan ook knopen doorhakken en ben ik terug gegaan naar de stand en het hele pakket gekocht.
Voor Kerst 2015 gaat het niet meer lukken, vooral omdat ik hier en daar toch even advies moet gaan inwinnen. Ik moet ruiten van 60 graden knippen van 3 inch. Pfff. Nu heb ik 60 graden op mijn snijmat maar ik ben hier gewoon niet zo goed in. Hoe leg ik dan de stof neer? Gelukkig hebben we woensdag quiltbee en dan komt het vast goed. Daar zitten hele slimme dames bij!!!!!!




Heb keihard gewerkt aan mijn kerstboom. De afwerkbies moet er nog omheen en dan kan hij worden opgehangen. De stof van de boom heb ik afgelopen zomer gekocht in Frankrijk in een kringloopwinkel. 1 euro heb ik ervoor betaald en daar kan ik nu toch zo'n lol van hebben.
Ik zal volgende keer betere foto plaatsen.

Tot gauw weer!
groet, Mirjam

1 opmerking:

  1. Wat is je kerstboom leuk geworden! en de nieuwe zit er ook al veelbelovend uit. je komt er vast wel uit met wat hulp!

    BeantwoordenVerwijderen