Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 16 november 2015

bezig

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik hard gewerkt om nou eindelijk de hartjeskrans eens af te krijgen. Een aantal weken geleden was Dorine zo lief om ons te laten zien hoe je dat doet. Heerlijk zo'n 3/4 dagje bezig met hartjes tekenen, stikken en knippen. Tussendoor lekker kletsen en genieten van lekkere hapjes die iedereen had meegenomen.
Valt nog niet eens mee om de hartjes mooi rond te krijgen maar ondanks het feit dat ik altijd wat te zeuren heb op mijn eigen werk is het toch wel een leuk kransje geworden. En nee, mooi rond is anders! Ga nog wel een keer in de herhaling met kerststofjes of zo!


Mijn eerste quiltje van een reeks workshops Miniquiltjes is ook bijna af. De rand moet ik nog even netjes afwerken. Dit was de techniek: "reversibel applique"Misschien kan ik deze techniek ook wel eens voor de Dear Jane gebruiken. Ik heb voor het eerst aan "echoquilten"gedaan op de naaimachine.


Best lastig om de steekjes allemaal even groot te krijgen. Maar voordat het zover was heb ik een hele middag zitten "pielen"om het quiltvoetje onder de machine te krijgen. Op facebook om raad gevraagd maar helaas niemand kwam met DE oplossing. Uiteindelijk kreeg manlief het voor elkaar. Ik wilde het te moeilijk doen, soms is logisch nadenken de beste methode. Maar toen ging het ook als een speer!


Zaterdag hebben we onze 3e workshop, ben benieuwd wat de Juf zegt van mijn quiltje!

Ben ook weer helemaal in de ban van kleren maken, Heb inmiddels een knalrode badjas gemaakt, met creme capuchon. Mijn facebook vriendin Helen zei dat ik nu net de Kerstman was, mmmmm. Was alleen beetje vergeten dat je eigenlijk eerst alles even apart moet wassen voordat je het in elkaar zet. Ik dacht slim te zijn om dat te doen voordat de zoom erin ging, Resultaat, een rose capuchon, Nou jammer dan, Ik hoef er niet mee de straat op, alhoewel, ik wil hem eigenlijk wel mee uit kamperen nemen!


Voor de kleindochters heb ik leggings gemaakt, 2 met tijgerprintjes, 2 rose gevallen en een rode en blauwe!



Ben ook bezig met een bodywarmer/vestje voor Pien. Acht jaar is deze dame inmiddels en weet wat ze wil. Ze wilde best een vestje, degene die ik haar liet zien uit het winternummer van Ottobre, maar zonder de getoonde mouwtjes en niet te rose, Nu was ik vorige week bij zus Jacqueline en zijn we even samen in Alkmaar op stoffenjacht geweest. Wat heerlijk dat daar nog van die fijne stoffenzaken zijn en te kust en te keur aan fournituren. Heel gelukkig word ik daarvan!
Tot mijn grote schrik heb ik alleen te kort afwerkband gekocht. Daar baal ik verschrikkelijk van. Inmiddels ben ik aan het bedenken hoe ik dit ga oplossen.


Woensdag weer een workshop op de bee, we gaan een boom maken. Geen idee hoe maar dat gaan we zien.

Tot gauw weer!

3 opmerkingen:

  1. Meis wat maak je mooie kleding en een roze voering van de muts vind ik juist heel erg leuk, dat heeft de kerstman niet hihi!
    Ja een voetje verwisselen ik ben zelfs teruggegaan naar de winkel kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar...
    truc geleerd... en ook nu nog moet ik er kalm voor zijn om het ding eronder te krijgen... hihi maar dan heb je ook wat!
    Mooi werk heb je ermee gemaakt!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij bent lekker bezig! Wat een leuke kleding! Heerlijk als je dat zelf kunt en plezier hebt in het maken er van. Je hartjeskrans is enig geworden en ook je reverse applique quiltje is zo te zien prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit klinkt als iemand die ontzettend geniet van haar huidige vrije tijd! Leuk je rode badjas en zou deze zeker gebruiken bij het kamperen.
    Succes, maar vooral ook veel plezier zaterdag bij de workshop.
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen