Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

vrijdag 30 november 2018

nieuw knietje een feit

Zo kreeg ik dan toch op 8 november jl. een volledige knieprothese. Op de valreep want het ziekenhuis MC Zuiderzee is failliet verklaard en vanaf maandag 12 november werd er niet meer geopereerd. Bizarre situatie eigenlijk. Maar ondanks niets dan lof voor het verplegend personeel en artsen. Uiteindelijk waren ze allemaal ontslagen en toch hadden ze de professionaliteit  om goed te blijven zorgen voor "hun" patiënten. Petje af!



Inmiddels zijn we 3 weken verder en van al mijn plannetjes om die eerste weken veel te handwerken is niet heel veel gekomen. Eigenlijk ben je na zo'n  opname en toch wel pittige ingreep een beetje van slag en komt er heel weinig uit je handen.

Zo had ik de kleindochters beloofd om lantaarntjes te maken. Van de zomer had ik een leuk idee gezien. De dames hadden zelf al kleurtjes voor het vilt uitgezocht maar het festonsteekje maken was nog niet zo gemakkelijk. Dat vindt Oma zelf ook nog wel een  "dingetje". Allemaal dezelfde nette steekjes.

Lampjes van de Action erin en klaar! Gelukkig want beloofd is beloofd he?

Nu ga ik weer verder met borduren, een leuk patroon van Madame la Fee, een echt wintertafereeltje en leuk om te doen. Van quilten komt nog even niks. Geeft niet, komt vanzelf wel weer! 


Allemaal een fijn weekend en tot blogs!

Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Ja joh, een nieuwe knie is een pittige revalidatie. Ik had ook een paar weken nodig voor de zin in handwerken terug kwam. Heerlijk om dan zo n hobby te hebben. Gezellig met je kleinkinderen bezig. Wat een leuke lantaarntjes. Succes met het herstel. Het is zo de moeite om straks zonder pijn te kunnen lopen.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook niet niks, een nieuwe knie... de narcose... Geen wonder dat je van slag bent. Ik hoop dat het voorspoedig herstelt, en dat je daarna weer lekker uit de voeten kunt.
    Fijn weekend,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best heftig een nieuwe knie. Dat duurt wel even voor je het gevoel weer hebt dat je de 'oude' bent. Fijn dat de kleindochters gezelligheid en afleiding brengen. Superleuke lantaarntjes zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zeg, wat een ingreep, een snelle revalidatie gewenst.
    Je kleindochters zullen vastgenieten van hun eigen gemaakte lampionetjes.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met het herstel van je knie, niks moet alles mag nu even........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So happy you have a new knee! Take your time and rest. I adore your embroidery...it is a good pastime. Happy Stitching from me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heftige ingreep, een nieuwe knie. Ik herinner me dat het bij mijn vader ook lang duurde voor hij (letterlijk) weer op de been was. Hopelijk ben je nu weer aardig ter been.

    BeantwoordenVerwijderen