Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 21 januari 2019

caravanquilt is af

Hallo allemaal,

Ja hoor, het is gelukt, de caravanquilt is af en......ruim op tijd. Had eerst het idee om de quilt met de hand door te pitten maar dan was het maar de vraag of het dan gelukt was. Ik ken mezelf, elke dag een draadje quilten gaat lukken, maar geen uren achter elkaar. Ik heb een beetje uitdaging én andere projectjes nodig.



Ik heb alle diagonale lijnen doorgestikt met de "walking foot". Op mijn Pfaff is dat gewoon met het IDT systeem. Werkt zo fijn.
Waar ik ook trots op ben is dat ik nu voor het eerst de bies eraan heb gezet zoals het "hoort". Dus een lange bies van bijna 8 meter, hoekjes in verstek en na enige oefening en spieken op You Tube filmpjes ook het eind en begin van de bies schuin aan elkaar gezet. Paste perfect. Jullie hadden mijn smile achter de naaimachine moeten zien!

Jaren geleden had ik van een lieve vriendin en oud collega 6 meter stof gekregen. Of ik daar nog wat mee kon? Nou ja, niet direct maar geef maar mee, ooit komt het van pas. Nee, de achterkant past zeker niet bij de voorkant, maar is dat erg? Het scheelt me een bom met duiten, maar deze quilt gaat op bed in de caravan maar iets in mij  zegt dat er met deze quilt ook best wel eens gesleept kan gaan worden. Voor warme beentjes op een frisse avond in de voortent of juist met mooi weer in het gras. Kinderen er rollebollend over heen. Juist, prima achterkant dus!

Over kinderen gesproken, DS heeft een abonnement op Diergaarde Blijdorp, hadden Pap en Mam daar nou geen zin in? Nou hoeven ze dat maar één keer te opperen, Wij zijn altijd te porren voor een uitje. Was wel slecht en nat weer, beetje jammer maar gelukkig is er veel binnen te zien. Ylva, onze jongste kleindochter van 1 jaar is ook altijd in voor wat leuks, dus daar gingen we!


Was nog even een uitdaging voor de knie en eerlijk gezegd was ik na 3 uur echt klaar ermee. Gelukkig zijn er overal bankjes en werd het ook hoog tijd voor een middagtuk voor de kleine meid.

Qua quilten ben ik aan een nieuw project begonnen, de BOM van Quilt at Home, daarover volgende keer meer!

groetjes





5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke quilt. Dat is straks genieten in de caravan. Goed dat je nu weet hoe de bies eraan gezet kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke caravan quilt is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je quilt zeg, heerlijk voor in de caravan. Ben benieuwd naar je volgende project hoor. Die filmpjes zijn zo handig he als je het eventjes niet meer weet. Heerlijk genieten in de dierentuin hoor...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De caravan-quilt is prachtig geworden! Multifunctioneel zullen we maar zeggen. En geniet van je geweldige kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, jou quilt voor de caravan, daar ga je veel gebruik van maken. Leuke foto's van je kleindochter!

    BeantwoordenVerwijderen