Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 22 januari 2012

Frustaties borduren maar......

Dat borduren van mij dat heeft nogal wat voeten in aarde. In mijn linnenkast heb ik prachtig geborduurde tafelkleedjes van een oudtante die zulke mooie dingen maakte. Ik kan er ademloos naar kijken, ben dus duidelijk van een andere tak als tante, want mij kost het "bloed zweet en tranen". Nu was er afgelopen woensdag een tante (zus van mijn moedertje) op bezoek en die pakte rustig een naaldje en een draadje en liet mij zien hoe je nu toch een keurig steelsteekje en festonsteekje maakt. Vanmiddag heb ik dus zitten prutsen en verdraaid, ik ben niet ontevreden. Ik loop er eigenlijk wel over te denken hoe het nu kan dat ik deze dingen niet geleerd heb, maar dat kan ik mij niet voorstellen, of gewoon geen zin in had en dus niet opgeslagen in de grijze celletjes. Eerlijk gezegd denik het laatste. :))Ik heb les gehad van Franse Zusters in Nijmegen, dus die hebben het mij vast geleerd. Breien was ook zo'n doffe ellende, mijn breiwerk was na 3 weken een dikke, harde lap katoen. Breien en haken kan ik inmiddels, vind het nog leuk ook, borduren (kruisteekjes en draadjes tellen) kon ik ook maar nu kan ik dan toch heus steelstukjes, hiep hoi!! Waar je al niet blij mee kunt zijn op deze saaie winderige zondag!!

1 opmerking: