Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

woensdag 1 februari 2012

sjaal bijna af!!

Zoon Harro wilde graag een lekkere warme sjaal en met Kerst had ik al 20 cm gebreid. Mocht wel wat langer concludeerde mijnheer!! Haha, natuurlijk zoon, jij vraagt, moeder breit. Zoonlief woont in Delft dus niet naast de deur. Ik heb me echt afgelopen week een slag in de rondte gebreid want aankomend weekend gaan we met kinderen en kleinkinderen op pad. Groot huisje gehuurd en het wordt koud dus de sjaal moet echt af. Ik denk nog zo'n kleine 10 cm dus dat moet vandaag en morgen nog gaan lukken! De kinderen halen alle boodschappen, echt Mam en Pap, jullie hoeven alleen maar kleren en jezelf mee te nemen. Dat is voor zo'n regelmiep als ik ben, een behoorlijk lastige klus. Ik heb toch de vervelende neiging om telkens te vragen:'denken jullie hieraan en daaraan"? Dochterlief zucht dan gezellig aan de telefoon en roept liefjes: Ja Mam, zit al in het kratje. Ik ga nu echt m'n mond houden, ik mocht wel appeltaart bakken dus dat gaat morgenmiddag nog gebeuren. Enne....ik neem lekker slagroom mee en chocolaadjes en nog een flesje rode wijn en kaas en wat ik morgen nog meer stiekem ga verzinnen. Sssst......

Vandaag heb ik op de bee weer een stukje geborduurd aan blok 2 van Leanne's House. Gelukkig gaat dat steeds beter, ik ben best tevreden. Volgende week wil ik beginnen aan blok 3. Dan volgt weer een foto hoor! Ik heb ook nog een leuk lopertje in Patronenpost gezien en dat is wel een leuk vakantiewerkje. Paperpiecen is wel mijn ding. Maar, niks veranderlijke dan de mens, dochter van een vriendin krijgt een baby in augustus en ik heb weer zulke leuke quiltjes gezien dus....
groetjes,

1 opmerking:

  1. hahahaha, en als ze het wel bij zich hebben,neem je het mooi weer mee naar huis.
    Veel plezier in ieder geval en brei ze nog even.

    BeantwoordenVerwijderen