Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

vrijdag 16 maart 2012

Blommetjes

Zoals gezegd ben ik afgelopen maandag naar een workshop "Versneden bloemen" gegaan. Het was de moeite waard, leuke nieuwe techniek geleerd en de bloemetjes die met zoveel zorg op elkaar genaaid waren heb ik met één haal met m'n rolmes weer door vieren gesneden. Oeps! Maar dat was dus de bedoeling. Nu ben ik blokjes van 7,5 bij 7,5 aan het snijden is allerlei verschillende tinten groen en blauw voor lucht en gras. Hier en daar ga ik een koetje en een schaapje stoppen en er zullen ook vogels vliegen in de lucht. Ik heb de bloemen op een laken gespeld om wat meer overzicht te hebben. Als ik weer ietsjes verder ben volgt een nieuwe foto.Nou ben ik met 3 verschillende projecten bezig en eigenlijk staat er nog één klein quiltje op stapel, keuzes maken roep ik dan maar dat is lastig hoor!


Ik heb vandaag een nieuw speeltje opgehaald, een nieuwe telefoon waarmee je, behalve bellen sms'en, kunt Woordfeuten en nog meer leuke dingen kunt doen. Moet nog wel even ontdekken hoe het werkt en oh wat kan ik narrig worden als ik het niet snap. Maar genoeg mensen die mij het weekend even met raad en daad gaan bijstaan (hoop ik).

Fijn weekend allemaal, Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Hoi Mirjam

    Wat een heerlijke vrolijke kleuren gebruik je ik ben benieuwd naar het eind resultaat..
    En die telefoon...erg leuk ik zit net zo gelukkig kan mijn dochter me veel voordoen en uitleggen haha

    Succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke kleurtjes heb je gebruikt, gaat vast en zeker mooi worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroon hoor! wordt vast een héél vrolijk quiltje!
    En ja, zo'n telefoon...ik zeur er ook al een tijdje om, maar DH vindt dat ik dan eerst maar een krantenwijkje moet nemen, haha! Maar het lijkt me ook zó leuk...gewoon nog een tijdje zeuren maar :)

    BeantwoordenVerwijderen