Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

woensdag 9 mei 2012

kleinkind

Hallo allemaal,

Het heeft allemaal niks met quilten te maken maar ik moet het toch even kwijt.
Ik had vandaag kleindochter Karlijn een dagje. Zus Pien is afgelopen week 5 jaar geworden en vierde vandaag haar kinderfeestje. Daar kun je zo’n draakje als Karlijn effe niet bij hebben. Ik heb me overigens kostelijk geamuseerd want ze is dan wel erg bewerkelijk en aanwezig, ze beschikt, zo klein als ze is, over een grote dosis humor en schaterlacht dan zelf het hardst en blijf dan maar eens ernstig. Ik niet, ik zie haar moeder/onze dochter zo weer voor me, die klom met een verjaardag bovenop de tafel en tapte de ene mop na de andere. Ik zie nog Opa Harm, vader van mijn man Hans schuddebuikend van het lachen op de bank zitten!! Wat een geweldige herinnering trouwens!!
 
Ik had mevrouwtje Karlijn rond 13.00 in bed gelegd maar dat was nou niet echt naar 't zin. Met een zielig stemmetje riep ze" Oma uit"!!!!! Ik kan daar niet zo goed weerstand aan bieden, dus na een kwartier, heb ik haar snotneus gepoetst, een knuffel uitgedeeld en nog een kwartier geprobeerd maar het ging 'm niet worden. De grote grijns op dat snuitje naderhand op de bank zet Oma wel even aan het denken maar gelukkig, ik hoef niet meer op te voeden, deze Oma is voor de lol!!
 

Karlijn was overigens erg verontwaardigd dat haar grootste fan, Opa Hans, centjes aan het verdienen was. Dat was nou jammer want die sleept nog wel eens lekkere dingetjes uit de kast. Sinds Oma aan de lijn is, wordt dat een stuk minder.
 
 
Mijn volgende verhaal komt na het zangspektakel in Engeland, fijne week/weekend allemaal!!
 

5 opmerkingen:

  1. Jij hebt je wel vermaakt zo te zien, wat een guitig koppie heeft die kleine meid.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk grietje....daar zou ik ook geen weerstand tegen kunnen bieden. Ben het met je eens dat oma's de touwtjes wat slapper mogen houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die kleintjes blijve je lekker bezig houden,puur genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk ind zeg! Komt me trouwens erg bekend voor wat jij daar beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk ind zeg! Komt me trouwens erg bekend voor wat jij daar beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen