Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

donderdag 12 juli 2012

brandweerquiltje

Hallo allemaal,


Nu schijnt in de polder volop de zon. Ik zie zowaar blauwe lucht, niet te geloven dat het vanmorgen onweerde en plensde van de regen. Toen het even droog was heb ik gauw een foto van de regenmeter gemaakt. We hoeven nog steeds niet te sproeien, maar wat zou ik graag eens even een uurtje in de tuin zitten!




Vandaag heb ik heerlijk geprutst aan mijn brandweerquiltje. Het gaat een kraamcadeautje worden. De kans is niet zo heel groot dat zij meekijkt op m'n blog, dus ik waag de gok. De ouders in kwestie weten al dat het een jongetje gaat worden en eind juli gaat hij geboren worden. Ik blijf het nog steeds gek vinden dat tegenwoordig het heel gewoon is om het geslacht van het kindje te willen weten. Maar ja, ik ben ook nog van de "ouwe stempel". Toch is het nu wel handig, haha, lekker tegenstrijdig ben ik weer, want nu kon ik de vakantie al voorzichtig wat aan het werk.

Toch ben ik nog niet zo tevreden want ik vind het een beetje saaaaai. De rand kan natuurlijk wel zorgen voor wat opleuking maar wat? Streepjes? Ik heb ook al gezocht naar stof van brandweerauto's maar dan krijg je doorgesneden auto's bij de randen bij de naden en dat vind ik niet mooi. Er moeten natuurlijk nog wel wielen geappliceerd worden. En hoe moet ik dit nu doorquilten????

De naam van het kereltje ga ik borduren of sticherie op het grote open blauwe stuk. Nu maar hopen dat hij niet Willem-Alexander gaat heten of Maximiliaan!!!Want dat gaat niet passen. Nou alle raad is welkom!! Misschien ga ik ook de dames op het quiltprikbord nog maar eens lastig vallen.





Het is weer bijna weekeind, morgen nog een dagje werken, zaterdag met broers en zus uit eten en zondag......gewoon even niks denk ik!

lieve groet, Mirjam































2 opmerkingen:

  1. Wat leuk verzonnen. Ja wat een regen misschien wel goed voor de tuin maar ik sproei liever een keertje en dat we lekker zomerweer hebben, de tuin is wel prachtig.... Nu he. Nou sterkte met je brandweerwagen. Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je brandweerblok wordt leuk hoor! Je kunt hier en daar misschien met wat steekjes nog wat aanvullen, maar nodig is het niet. Het wordt zo een mooi stoer blok! En nu inderdaad maar hopen dat het kindje een korte voornaam krijgt... In mijn omgeving is dat wel weer "in"!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen