Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 1 juli 2012

Ik ben er weer

Weer terug op honk, na 5 weken gezworven te hebben door Frankrijk. We hebben heel wat campings gezien maar de leuksten waren toch die aan de Middellandse Zee en in De Tarn. Heel veel zon hebben we gezien, echt geboft, terwijl het hier in Nederland maar prut was. Van al mijn goede voornemens om veel te handwerken en patchen is niet zoveel terecht gekomen. Heb wel wat gedaan maar echt tevreden erover ben ik niet dus misschien gaat het tornmes wel aan het werk.

Hieronder een doorkijkje richting het strand, de camping zat in een moerasgebied en na een enorme regenbui van wel één uur kwamen we erachter waarom dat niet zo handig is. De muggen ontwaken dan blijkbaar en binnen de kortste keren waren we compleet lek gestoken. Manlief liep met aan 60 muggenbulten te krabben en te mopperen (schelden dus). Ik ben iets minder geprikt maar leuk was anders. Dus tijd voor een andere camping.
In een schattig winkeltje in Brive heb ik 3 lapjes gescoord. Jammer  dat de franse verkoopmevrouw maar om me heen bleef dralen en teuten. Ze duwde allerlei lapjes onder m'n neus en ik wil zo graag op m'n gemakje door zo'n winkeltje struinen. Weinig kans, vertrouwde ze het niet? Ik zal het nooit weten!!! Grappig dat de lapjes gevouwen zijn om een kartonnetje, anders dan wij hier gewend zijn.




Morgen weer werken, zal even wennen zijn. Ik hoop snel weer m'n handwerkjes onder handen te nemen en jullie weer mijn resultaten te kunnen laten zien!!
Voor wie snel op vakantie gaan: veel plezier en kom gezond weer thuis!!

groet, Mirjam


3 opmerkingen:

  1. O gatsie, dat is geen pretje al die muggebulten.
    Je hebt wel een paar leuke lapjes gescoord en al met al een fantastische vakantie gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk 5 weken Frankrijk, hopelijk heb je de zon mee genomen, kun je het torn werk tenminste nog buiten doen;))
    Werk ze morgen.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, k'had effe wat tijd om bij te lezen. geweldig blog!

    BeantwoordenVerwijderen