Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 10 september 2012

brandweerquiltje

Hallo allemaal,

Nou wat worden we toch verwend met dat prachtige weer. Wel beetje jammer dat ik vandaag weer aan het werk "moest" maar gewoon om 7.35 op de fiets door redelijk stille straten naar je werk fietsen is ook heerlijk. Weinig wind, beetje peddelen, rustigjes aan, Baas ik kom heus aan hoor...... Nou begint mijn baas op maandag gewoon thuis, is dat effe lekker, dan kun je heerlijk opstarten voordat de mails me om de oren vliegen!!

Afgelopen weeekend heb ik de bies om het brandweerquiltje gezet. Begin oktober gaan we op kraamvisite en dan hoop ik dat het quiltje in de smaak valt.
Vinden jullie de achterkant ook niet grappig?


Op de foto lijkt het allemaal scheef maar dat is echt niet zo hoor!!!!!

Nu ben ik aan het denken wat er verder nog op het programma staat. Natuurlijk moet het Happy Home quiltje af. De kinderliedjesquilt ligt ook nog.... Oei en Karlijn wordt 12 oktober 2 jaar, dat gaat Oma niet meer redden. Ook van  Leanne's House zijn nog maar 3 van de 9 blokken klaar. Maar dat heeft geen haast.

Met een quiltvriendin ga ik begin oktober naar Nieuw Buinen. Uit een boek van Lyn Edwards hebben we prachtige blokken geselecteerd en dat zou zomaar een hele mooie quilt voor op het bed kunnen worden. Voordeel is dat je de voor én achterkant van het blok in één  keer maakt. Dat scheelt straks een hele quilt doorpitten. Hoe dat er precies uit zou moeten zien is me nog niet duidelijk maar dat neemt niet weg dat we dus stofjes nodig hebben. Heel vervelend om een hele middag in Nieuw Buinen te moeten doorbrengen. Is wel een eind rijden, 160 km heen en ook weer 160 km terug. Maar je moet er wat voor over hebben toch?

Fijne avond allemaal!!!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten