Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 29 september 2012

Lekker, weekend!!!

Hallo allemaal,

Gisteren, voor mij de eerste dag van het vrije weekend, ben ik met quiltvriendin Nel naar Enkhuizen geweest. In de Westerkerk in Enkhuizen was een quilt en Borduurfestival. Tevens een expositie. Prachtige quilts hebben we gezien. Het was nog wel een beetje spannend want de expositie stond op de oude grafstenen van sommigen wel 300 jaar. Prachtige bewerkt met Engeltjes en andere uitstulpingen. Dus beetje lastig lopen als je knietjes geen 20 meer zijn. Ik zag een aantal dames met rollaters worstelen maar het was de moeite waard. Gelukkig was het pad naast de kraampjes beter beloopbaar maar ook dan moesten we uitkijken want zo'n oude kerk heeft gekke hoekjes en opwippende steentjes.





Ik heb best ideetjes opgedaan. Zoals ik al eerder vertelde wil ik een grote 2-persoons quilt gaan maken. Ik worstel altijd met kleuren en had het idee dat ik daar toch niet meer dan 4 kleuren voor wilde gebruiken omdat ik dacht dat het anders zo onrustig zou worden. Nu heb ik een blauwe quilt gezien (zie hieronder) en die telt wel 13 kleuren. Helemaal niet onrustig, als je dus maar zorgt dat de kleuren goed bij elkaar passen.

Nel ik en ik gaan eerdaags naar Nieuw Buinen. 160 km heen en 160 km terug. Je moet er wat voor over hebben. Dan ga ik stofjes uitzoeken voor m'n quilt en Nel voor de hare want we gaan gezamenlijk op werken. Dan hebben we een beetje steun aan elkaar want het is wel een uitdaging.
We gaan dus werken aan een Sampler Quilt, uit een boek van Lynne Edwards.

Ik heb gisteren ook attributen gekocht om een Kerstster in elkaar te prutsen. Wordt vervolgd!!!
groetjes, Mirjam

3 opmerkingen:

  1. Dat was vast een gezellig dagje..en een leuke tentoonstelling...
    Tja en ik hou ook van veel verschillende stofjes in één quilt..is er lekker veel te combineren en te kijken..;0))
    Gezellig dat je een reactie achter liet bij mij...ik heb hier ook lekker even gelezen...en ik ben het helemaal met je eens ....kleinkind(eren)...geweldig!!!!
    Hele fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mirjam,
    leuk hoor naar Nieuw Buinen, als ik er naar toe ga ben ik er de hele middag, tussendoor even in de grote keuken wat drinken en dan weer stofjes aaien en bij elkaar zoeken.Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mir, leuk dat je mijn blog bezocht, ben nu ook bij jou aan het rond kijken, ik volg er best al veel, maar het is ook zo gezellig om jullie blog te bezoeken en reacties te krijgen...................grConny

    BeantwoordenVerwijderen