Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 13 oktober 2012

nieuw project

De rode stofjes liggen in een doos in de kast en ik kan het niet laten regelmatig ze er weer uit te halen, op een andere volgorde te leggen om te kijken hoe dat er dan weer uitziet. Beetje zielig he?
Kan me niks schelen trouwens, doe het lekker toch.....

Ik kreeg voor mijn verjaardag, eind april, een boek van Lynn Edwards en bedacht dat ik daar best wel blokken uit zou willen maken. We zijn al jaaaaren getrouwd en hebben nog nooit een sprei op ons bed gehad. Dus, wat let mij, ik ga gewoon voor een enorme sprei.


We gaan dus beginnen met de Tumbling Blocks. De achtergrond wil ik zoveel mogelijk licht van kleur houden, heb daar ook de meeste stof voor gekocht (2 meter). De rest van de kleurtjes 0,75 cm per stof. Ik hoop dat dit ook genoeg is. Lynn Edwards stelt in haar boek dat je het beste met 5 of 6 kleurtjes kunt beginnen om dan te kijken hoe de quilt zich ontwikkelt maar dat vind ik niks. Ik heb liever alle kleurtjes maar vast "in huis". Het was even schrikken bij de kassa maar voorlopig heb ik niks meer nodig dus kan mijn portemonee (en ik) weer rustig worden.
De blokken zijn straks ongeveer 31,7 cm. De blokken krijgen uiteindelijk allemaal zelf een achterkant en worden ook per stuk doorgepit om dan elkaar gemaakt te worden. Staat allemaal in het boek maar dat is toch van later zorg, eerst maar eens beginnen.
Ik ga komende week de malletjes maken en dan gaan we starten.

Het blijft jammer dat een dag geen 36 uur heeft maar ja, er moet gewerkt worden, ook in huis gaat het niet vanzelf dus elke week één blok is niet haalbaar. Zal wel één per maand worden. We gaan het zien, ik heb er wel zin!!

Ik hou me aanbevolen voor tips!!!!!

Morgen van kleindochter Karlijntje haar 2e verjaardag meevieren!!

Tot gauw weer, groet, Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Leuk blokken maken, ben hele kleintjes aan het maken van tien cm,maar veel plezier met het maken ervan..............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, een sprei maken. Soms vind ik het ook heel jammer dat de dag niet langer duurt. Maar als we niet werken hebben we ook geen centjes om lapjes te kunnen kopen toch? ;) Veel plezier met de start, deze week.
    Fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen