Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 4 november 2012

gemeentemuseum in Den Haag

Hallo allemaal,

Gisteren een heerlijk dagje in Den Haag en Delft door gebracht. Met zoon en schoondochter eerst naar Den Haag naar het Gemeentemuseum. Jaren geleden hebben we 5 jaar in Den Haag gewoond en ik was helemaal vergeten dat dit zo'n mooi gebouw in Dudok stijl is. Waarschijnlijk had ik daar toen helemaal geen oog voor. Nu ligt dat anders en hebben we ook nog eens een schoondochter die bouwkunde heeft gestudeerd, dus we leren bij!!!!



Er stond een prachtig poppenhuis in het museum, dat moesten we toch even bewonderen.

 's Avonds naar restaurant La Tasca in Delft. http://www.latasca.nl/
Heeeerlijk, kan het niet laten om hier even reclame voor te maken. Je krijgt een verassingsmenu en voor degenen die dat niet weten, ik ben eigenlijk niet zo van de verassingen, weet graag waar ik aan toe ben maar soms moet je eens gek doen toch? Het enige wat je mag aangeven of er iets is wat je absoluut niet lust. Mijn lieve wederhelft heb ik in ruim 40 jaar geen vis zien eten. Vis hoort in het water en zeker niet op z'n bord. Dus dat was helder. Geen vis voor Hans, maar verder was het heerlijk. De kok houdt van goede seizoensgebonden en dus verse producten. Ben je in de buurt ga dan zeker eens proeven bij hen!!

Toch heb ik deze week best wel veel gebreid en gequilt. De muts is klaar, nog wel even aan elkaar breien en ik moet nog de details mazen op de ingebreide hondjes. Dat was best nog pittig dat inbreien maar toch gelukt.
 
 
De fantasiesteek is ook gebreid in het blauwe stuk en dat is 's avonds best een beetje lastig, lang leve de loep en de daglichtlamp!!
Nu wil toch ook nog proberen om, voordat de Sint op 5-12 cadeautjes komt brengen, de sjaal ook af te maken. Dat wordt nog even hard werken.



Het eerste blok voor de Rode Sprei is op het appliqueren na klaar. De kleuren zijn een tikkie flets op de foto. Ik vind het zo grappig dat het echt een 3D effect heeft, vooral van een afstandje.
Vandaag heb ik ook de stof gesneden voor het 2e blok. Maple Leaf. Daar heb ik vast volgende week een foto van.
Nu zijn we toe aan onze zondags wijntje mét wat lekkers, de houtkachel staat te loeien, kaarsjes aan, ik ben tevreden!!!
Tot gauw maar weer, groet, Mirjam

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten