Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 9 december 2012

lekker opgeschoten maar nu?

Hallo allemaal,

Wat een nare natte zondag, ik was juist zo blij met al die sneeuw en nu is alles weer weg!!! Jammer hoor, maar het gaat deze week weer vriezen dus er is nog hoop.

Ik ben lekker opgeschoten met m'n blokken voor de sprei. De Card Trick is af.

Ik had het blok eigenlijk op een andere achtergrond moeten leggen dan was het beter uitgekomen, maar ik ben heel tevreden over de nette puntjes, het was even puzzelen. Ik wil perse dat het stofje wat nu de rand vormt in elk blok terugkomt en dan merk ik wel dat het soms lastig is om daar de andere lapjes bij te kiezen. Zowiezo vind ik het moeilijk om de juiste kleuren te kiezen. Zou dat nu iets zijn wat je kunt leren of zit dat gewoon in je? Lastig hoor.

Ik ben nu met de Dresen Plate begonnen en moet dus nu de achtergrond erbij zoeken. Dus willen jullie ook even meekijken?
Ik vind zelf de rode achtergrond het mooiste en jullie?








Overigens zijn we gisteren naar een nieuwe Kringloopwinkel geweest. Daar heb ik even een paar leuke dingetjes "gescoord". Ik heb staan dralen bij een Pfaff naaimachientje die je met de hand moest bedienen. Hij zag er heel erg oud uit en ontzettend versleten, hier en daar opgelapt met ijzeren plaatsjes e.d., Het was niet duur 12,50 euro en ik heb het niet gedaan. Gevolg is nu dat het me maar blijft achtervolgen. Ik heb nog steeds zo'n ideaal beeld dat ik onze kleindochter zo graag wil leren quilten en liefde voor lapjes wil meegeven. Dus dan is zo'n handmachientje wel erg leuk toch? Maar ja, zegt mijn nuchtere verstand, als ik er kapitalen voor moet neertellen om hem weer goed te laten werken is het dat dan wel waard? Ouwe tobber he?

Maar goed, hier de dingetjes die ik gekocht heb, ben er helemaal blij mee!


Met name de breinaaldenkoker, heb ik ook op mijn Kerstverlanglijst staan maar dat geeft niks, er slingeren zoveel naalden hier in huis rond!! En dat samen met de borduuring en een fijn boekje over kruisteekjes voor 5,00 euro. Niet gek he?

Tot volgende week!!!

groet, Mirjam







13 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Ik heb de drie afbeeldingen van de dresdenplate eens goed bekeken en zou voor de middelste gaan. Die lijkt nog het beste.
    Maar als ik heel eerlijk ben, zou ik nog even verder gaan zoeken. Vind de blokken bij geen van drie erg goed uitkomen.
    Als je wilt weten hoe iets eruit gaat zien moet je een zwart-wit foto maken. Dan kun je goed zien of iets werkt of niet.
    Een kleurenfoto werkt soms ook, maar dan moet je alle blokken neerleggen en dan een foto maken.
    Heb ik ook gedaan met een quiltje waarvoor ik de rand moest uitzoeken. Gewoon wat foto's gemaakt van de verschillende opties en die eens goed bekeken. Je oog wil vaak andere dingen dan op de foto.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sehr schöne Blöcke.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk hetzelfde als Marjolein. Ik zou naar een alternatief zoeken. Bij alle achtergronden valt je Dresdener Plate een beetje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blokken, Mirjam, dat ten eerste! Ik heb, nieuwsgierig geworden op het prikbord, ook eens gekeken. Moest wel lachen toen ik Marjolein haar reactie las. Ik dacht namelijk precies hetzelfde: heb je niet nog meer mogelijkheden? Misschien een hele andere zijsprong (off-white, beige, roze...)?
    Zelf ben ik later gestart met quilten dan jij (dec. 2011), maar ook helemaal verslingerd en veel moeite met kleurkeuze. Heb hier nu wel een heel goed boek voor aangeschaft. Dat gaf me veel inzicht waarom sommige dingen niet werken en andere wel.
    Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen!
    Veel plezier verder, met dit mooie werkstuk.
    Gr.
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me helemaal aan bij de andere antwoorden
    De Dresden Plate komt misschien mooier uit op een lichte ondergrond
    En als je een mooie goedwerkende handnaaimachine wilt hebben heb ik er hier 2 staan een schitterende Batavus en een Singer handnaaimachine maar die is elektrisch gemaakt maar met knie bediening
    Ze zijn allebei nagekeken en gesmeerd
    Veel plezier verder met je quilt
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je voor rood wilt gaan vind ik de eerste de beste keuze. Het heeft wel wat. Beetje gewaagd maar waarom niet? Ik denk dat het heel mooi kan worden. Beige is heel veilig....haha zo iemand ben ik dus. Maar het rode vind ik ook wel wat hebben. Durven joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De meest rode frisse kleur vind ik het mooiste, en wat heb je goed gescoord bij de kringloop zeg! Ja jammer van de sneeuw maar er zal vast nog wel meer komen. Fijne week en groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de middelste rode als ik het zou moeten doen , het is een fris rood mooie blokken , fijne avond gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, ook ik zou gaan voor een lichtere achtergrond. Misschien een lichtroze/middenroze teint die ook voorkomt in de stof met de grotere bloemetjes erop, maar hij moet wel weer voldoende afwijken van je lichtste stof. Een mooie middenweg, zeg maar. Ik vind geen van deze drie stoffen erg mooi staan bij je prachtige dresden plates.....
    Een goed gekozen achtergrond stof is echt heel belangrijk.... Kan je quilt maken of breken. Veel succes met je beslissing!
    Groetjes Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou ook een lichte achtergrond kiezen, dan heb je meer contrast!
    Jouw dag is weer goed met je leuke aankopen!
    Ik heb precies dezelfde breinaaldendoos en die is al
    stokoud!!!
    Leuk dat je daar weer heel blij mee kan zijn.
    Nog haaknaalden gekocht???
    Groeten van Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op alle rode achtergronden komt je mooie werk bijna niet naar voren de fel rode zou dan de beste zijn maar ook ik zou een andere ondergrond kiezen of heel licht of groen of zwart!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de middelste erg rood, maar die kan heel goed. De laatste vind ik ook mooi, komen er dan weer lichte sashings tussen? Moeilijk hoor, het ligt er ook een beetje aan waarvoor je hem gaat gebruiken,dus op welke plek hij komt te liggen of te hangen.
    Als je alleen de dresden plates een achtergrond geeft zonder er verder sashings tussen te doen, dan zou ik voor een beige tint gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben het helemaal eens met alles hierboven. De middelste rode kàn, maar laat je dresden plates niet goed (genoeg) uitkomen...
    Ook ik zit te duimen voor sneeuw....is zo héérlijk om achter je machientje te zitten en buiten als dat mooie wit te zien!
    Succes, ik blijf je volgen om te kijken hoe je sprei wordt!
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen