Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

donderdag 10 januari 2013

het is effe tobben

Hallo allemaal,

Tjonge, dat was even puzzelen met het Tangled Star blok.Ik vond het heel erg ingewikkeld, begrijp ook ineens waarom het een Sampler is. Zoals de foto laat zien is het nog een rommeltje maar in grote lijnen snap ik (hoop ik) hoe het blok moet komen te liggen. Ik ben er echt zo'n 2 uur mee bezig geweest en ik had alles al gesneden/geknipt!! Ook dat op stof leggen ging niet helemaal goed. Sommige malletjes moesten op z'n kop op de stof geleged worden. Uiteraard ging het toch fout. Twee stukjes te weinig en 2 verkeerd geknipt. Nou ja, goed voor de hexagonnenpot!!

Gisteren was ik bij Nel, zoals al eerder gezegd doen we samen de Sprei, zij blauw/grijs en ik rood. We zouden samen echt eens even de blokken gaan bekijken. Maar hoe gaat dat? We hadden elkaar een paar weken niet gezien, Kerst, Oud en Nieuw moest besproken worden, de kinderen en kleinkinderen passerden de revue, borduurwerk moest bekeken worden en toen het opeens laat. Oeps, tijd om boodschappen te doen, eten koken. Nou ja, jullie kennen vast het drukke leven van een quiltster toch?
Dus......wel de afgemaakte blokken van elkaar bewonderd maar ons niet gebogen over de neiuwe, dat was jammer.
Maar goed, het is me toch wel gelukt, ik hoop dat ik het nu netjes in elkaar krijg.


3 opmerkingen:

  1. Duuuuuuhs.....wàt een lastig blok zeg! Zitten er nou vouwen in of zit alles nog niet goed aan elkaar? Ik vind het maar moedig van je!
    En...geloof vast dat het goed gaat komen!
    BTW zou er al een kookboek voor quilters bestaan, met allemaal snelle en makkelijke recepten? Zodat we minder tijd aan boodschappen en koken hoeven te besteden? Ik heb deze week al 3 x iets uit de vriezer getrokken. Moet toch eens leeg, toch? Hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mirjam
    via via kwam ik op jouw blog en wat een leuk blog heb je .
    ja soms is het eccht een puzzel hoe een blok moet komen te liggen maar ik denk dat het je vast wel lukt.
    ik kom wat vaker bij je neuzen. gezellig .
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gut , wat een ingewikkeld blok, maar ik heeft weer alle vertrouwen in dat het er goed uit ziet als hij klaar is.
    Leuke jeugd foto.

    Groetjes Mireille.
    P.S. Ik ben aardig op geknapt, maar moet nu afscheid van mijn vader nemen. Dus nog een paar moeilijke dagen.

    BeantwoordenVerwijderen