Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

vrijdag 22 maart 2013

Zoals beloofd

Na afgelopen weekend aangestoken te zijn met het "tasjes maak virus"heb ik er 4 gemaakt!! Bedacht me opeens dat we morgen, zaterdag, op onze kleindochters gaan passen en dat het wel héél leuk zou zijn om ze te verrassen met 2 tasjes en wat lekkers. Maar dan moest ik wel heel rap aan de gang!!






In eerste instantie, om proef te draaien, was ik begonnen met een tasje voor een collega. Zij gaat ons verlaten en dan maken we een leuk afscheidscadeautje. Het was even prutsen hoe ik nou de voering moest draaien. Dat stond allemaal wel op papier hoor, maar ik ben heel visueel ingesteld. Ik snap het vaak pas als ik het zie. Gelukkig is Saskia, ons Opperhoofd op de bee, heel erg handig en slim (effe plagen Sas, ik weet, je leest mee) en die had binnen 2 seconden door hoe ik dat nou het beste kon doen. Uiteindelijk had ik toch de handvatjes verkeerd eraan gezet, dat doe je maar één keer fout (hoop ik) en het resultaat is best leuk.

Inmiddels kan ik bijna een tasjeswinkel beginnen!! Ik heb alleen paar stofjes voor de tasjes van de meisjes gekocht. De rest had ik allemaal in mijn voorraadje "restjes". Leuk dat ik daar nu ook inmiddels al uit kan putten.
Inmiddels staat hier de houtkachel te snorren, DH vergenoegd voor de tv met voetbal en ik zak zo op de bank met de nieuwste Quilt en Zo.

Fijn weekend allemaal!!












7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tasjes, Mirjam! Knap gedaan hoor!
    Geniet maar lekker van het weekend, de houtkachel en de Quilt en zo.
    Ben al 2 wk de deur niet uitgeweest, dus moet nog even geduld hebben met nwe quilttijdschriften. (Las ergens dat de nwe Quiltmania ook alweer uit is.)
    Gelukkig is er óók een hóóp te lezen op het wereldwijde web! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. daar zijn ze vast heel blij mee, leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die tasjes! En vol met paaschocolade zullen ze zeker in de smaak vallen! En daarna zijn ze uitstekend voor allerlei kleine dingen die de dametjes moeten meenemen...
    Ik heb even bijgelezen op je blog, ik was een paar weken in Suriname en niet in blogland. Alles uitstekend met mij, dank je wel! Misschien tot de regiodag in november!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou tasjes zijn ook heel leuk, en ik denk dat je kleindochters er heel blij mee waren. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nel van der Horst30 maart 2013 om 20:48

    De tasjes zijn prachtig!
    Groeten van Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige tasjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen