Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 6 oktober 2013

kleine update

Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik een oproep geplaatst op de "Quilten Startpagina" voor een patroon van een Mariners Compass. Het leek me erg leuk om ook zo'n blok in mijn sprei te verwerken. Wat is dat dan toch leuk als je reacties krijgt waar je echt wat aan hebt. Uiteindelijk heb ik dus via een tip een paperpiece patroon uit  Patronenpost 8 van Wendy Vosters gekregen. Ben er direct aan begonnen. Probleem is uiteraard weer de kleurkeuze van de stofjes. Ik heb toch een licht één stofje toegevoegd. Ik had eerst een donkerder stofje uitgekozen maar dat kun je de punten niet goed zien. Het contrast is dan te klein, dat vind ik echt jammer. Een vierde van het Compass is nu af. Nu de rest nog.



Vanmiddag zat ik helemaal klaar om verder te gaan. Telefoon! Oma, gaan jij en Opa met ons naar het Belevenissenbos???? Nou dan is het leven toch weer simpel he?  Hup, weg met de lapjes, borduurwerk. Natuurlijk gaan wij naar het Belevenissenbos.  Dat is toch zo'n leuk park van Staatsbosbeheer. Kinderen kunnen klimmen en klauteren, enge wiebelbruggetjes over watertjes, grote en kleine kabelbaantjes en grote boomstammen waar je overheen kunt lopen. Giebelend lopen onze kleindochters over al die enge dingen, Oma in het kielzog meesleurend.


 
 
 
 
 
 
 
Mijn knietjes zijn vanavond dan ook helemaal niet blij maar vanmiddag heb ik dat gewoon genegeerd want anders wordt je maar een zeurOma,  dat moeten we niet hebben.

De dames waren al een poosje aan het denken hoe ik moest heten zodat ze onmiddellijk weten welke Oma bedoelt wordt. Dat is dus "Oma met de witte haartjes" geworden. Eretitel toch?

Nou morgen maar weer braaf aan het werk voor de baas. Ik hoop aan het eind van de week minstens een halve ster te kunnen laten zien. Fijne week voor jullie allemaal!

groet, Mirjam

9 opmerkingen:

  1. Tuurlijk niets belangrijker dan op pad met de kleinkinderen.
    Morgen is morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n uitnodiging van je kleindochters kun je toch niet afslaan? Lekker pittig blok ben je begonnen! Wel mooi. Ik ben begonnen aan de sterren parade quilt uit de jubileum uitgave.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stofjes heb je gekozen voor je nieuwe blok en het lijkt me niet zo'n moeilijke keuze, met je kleindochters op pad gaat voor quilten hier wel tenminste
    en leuk dat ik niet de enige oma ben met bijnaam, ik heet oma Snoetje omdat mijn hond Snoet heet en dat vind ik ook een eretitel
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ster wordt mooi hoor, gaat volgens mij helemaal goed komen. Lijkt me leuk om te doen maar niets leuker als met de kleinkinderen op stap natuurlijk. De tijd die je samen kan doorbrengen is goud!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het belevenissenbos... hoe verzinnen ze het. Logisch dat je kleindochters daar graag heengaan. Klinkt al spannend. Enne... mijn moeder zei altijd dat kinderen je jong houden. Dus gewoon meegaan/doen en later bijkomen, oma met de witte haartjes (zilveren vondst van de meiden) :-)
    Je kompas wordt prachtig. mooie puntjes en mooie kleur rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo te kunnen quilten en dan zo ineens een belletje, Oma ga je mee, puur genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, Mirjam,

    Die ster ziet er veelbelovend uit en ik vind je keuze van de stofjes voor dit patroon zeer geslaagd!

    Groetjes,

    Nel (Vos)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor je leuke comment. Ik heb je in mijn bloglovin gezet .jij hebt ook een gezellig blog ik kom zeker weer een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor je leuke comment. Ik heb je in mijn bloglovin gezet .jij hebt ook een gezellig blog ik kom zeker weer een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen