Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 2 november 2013

Texel

Hallo allemaal,

Meestal probeer ik op zondag een blogje te schrijven, maar afgelopen weekend waren we met lieve vrienden op Texel. Heerlijk op zondag op het strand met al een stevig windje, maar dat werd in de nacht van zondag op maandag een heuse storm.

Op maandag wilden we bootje 11 nemen en na de laatste schoonmaakperikelen in ons vakantieverblijf reden we dus naar de haven. Tot onze verbazing konden we zo de boot oprijden, het was nog niet eens half 11. Bleek dat bootje 10 nog niet eens was gaan varen vanwege het weer. Onderstaande foto geeft eigenlijk niet weer hoe het was, ik heb dit echt nog nooit gezien, spectaculair was het. Uiteindelijk gingen we om 12.45 pas varen en waren rond 13.15 in Den helder. Wat je dan onderweg naar huis allemaal tegenkomt aan omgewaaide bomen en vrachtauto's met kapotte zijkanten in de berm, niet te geloven.

Wel een beetje jammer was dat we pas in Enkhuizen tot de ontdekking kwamen dat de dijk naar Lelystad dicht was. De hele weg alle verkeersinformatie in de gaten gehouden en het werd niet gemeld op de radio, grrrrr. Dus terug naar Hoorn, via Zaandam, Amsterdam, Almere en de A6 op. 17.00 uur thuis, het was me het dagje wel.

In januari was ik met het borduuralfabet begonnen op Texel. Afgelopen weekend op Texel was  de letter Z aan de beurt. Volgende keer een foto.

Het sticherieblok is af, beetje saai nog maar straks komt dat met quilten weer goed.

Ik denk dat ik rode hartjes ga quilten op de witte vlakjes, is dat romantisch of niet? :))

Dit wordt het volgende blok, mijn 27e. Flying Geese. Ik ga het een beetje anders doen dan in het boek aan gegeven. Malletjes gemaakt. ik weet nog niet of ik het machinaal of met de hand ga doen. Het is wel een lekker werkje voor op de bee, maar ik moet er nog even over nadenken. Er zit ook nog een reisje in het verschiet dus ik kan het ook meenemen natuurlijk. Ben er nog niet uit.

Nog 3 blokken te gaan dus en eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat het eind in zicht komt.Ik wil gewoon lekker gaan doorpitten. Probleem is ook nog even welke 3 blokken ik nog wil en ga maken. Wordt nog even piekeren. Heeft iemand nog een leuk idee? Ik hou me aanbevolen!

Morgen is het 3 november, een datum waar ik al maanden een beetje tegenop zie. Morgen gaan DS en vriendin voor 3 maanden naar Zuid Amerika. Ze hebben onbetaald verlof genomen en gaan op pad. met een indrukwekkend reisschema op zak. We hebben de kaart op een prikbord geplakt en zullen de komende maanden met pushpins de plekken waar ze zijn aangeven. We gaan ze morgenmiddag uitzwaaien op Schiphol en ik vrees dat ik het niet droog ga houden. Ik gooi er morgen maar een valeriaantje of 3 tegenaan want  janken is niet wat ik wil.

Wordt vervolgd!! Tot gauw!

groet, Mirjam

1. Lijkt me wel heel spannend die overtocht. En balen dat je helemaal om moest rijden!

2. Waar een klein land groot in kan zijn! Jullie waren waarschijnlijk net zo lang onderweg om thuis te komen als je zoon straks is om in Zuid-Amerika te komen. Wat een heerlijk avontuur voor ze. Mooie blokjes heb je gemaakt.

3. Een spannende dag is het voor jullie geweest, met die storm te reizen. En morgen nog spannender, het uitzwaaien van de kinderen, heel veel sterkte!

4. Wij waren ook op texel dat weekend. Hadden de boot van vijf uur, toen was er gelukkig niets meer aan de hand.