Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 12 januari 2014

1e blogje van 2014

Hallo allemaal,

al weer 12 januari, de eerste dagen van het nieuwe jaar zijn alweer voorbij gevlogen. Op (mijn) de eerste werkdag van het jaar kregen we te horen dat er heel veel banen gaan verdwijnen. Natuurlijk zagen we dat aankomen maar het was toch even slikken. 107 fte en dat betreft allemaal vaste arbeidsovereenkomsten.Alle zorginstellingen hebben het moeilijk in Nederland, wij ontkomen hier dus ook niet aan. En..op mij (bijna 61) zitten werkgevers niet te wachten. Vervroegd pensioen? In de laatste jaren bouw je het meeste op. Ik werd in ieder geval niet heel erg blij toen ik keek "Op mijn pensioen". Maar goed, er zijn ergere dingen!! We wachten af.

Het blok Monkey Wrench is echt leuk geworden, ben er tevreden over.




In ieder geval heb ik in de Kerstvakantie februari en maart geborduurd en Gestreken!
Ik heb geprobeerd de foto's hiervan toe te voegen maar het ziet er niet uit, komt vast omdat ik het gestreken heb. Maar ook de foto van de Monkey Wrench ziet er een beetje anders uit.


Ik snap niet hoe het kan, heb met 2 camera's de foto's gemaakt, maar ze komen niet goed op mijn blog.
Iemand ervaring hiermee?

Morgen krijgen we nieuwe ramen en deuren. DH is om mij heen al allerlei dingen aan het "slopen". De gordijnen moeten er ook nog af. Dat brengt natuurlijk een klein beetje discussie want ik ga toch zeker niet een hele avond tegen zo'n kale vensterbank aan kijken!

Wordt vervolgd! groet, Mirjam





 
 

4 opmerkingen:

  1. Bah, wat een naar bericht. Je hoort bijna niet anders om je heen en als zelfs nu de zorg al aan de beurt is.......waar gaat dat naar toe vraag je je af he? Hopelijk mag je je werk behouden. Mooi blok heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk al die ontslagen en je blok is gelukkig super.
    Misschien zijn je foto's te groot.
    Je kunt ze beter eerst kleiner maken voordat je ze plaatst.
    Misschien is dat het. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig blok, je Monkey Wrench! Mooie kleuren ook.
    Rot voor je, van je werk. Maar: elk nadeel "hep se foordeel:" misschien krijg je meer tijd om te quilten???
    Sterkte en lieve groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mirjam, ik las en hoorde het al van die ontslagen. Voor jou erg spannend nu. Zitten dxe nieuwe ramen en deuren er al in?

    BeantwoordenVerwijderen