Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 20 juli 2014

te warm

Hallo allemaal,

Beetje lastig vind ik dit weer, eigenlijk mag je niet mopperen want hoe vaak hebben we nu dit warme weertje? Maar ik kan er niet zo goed tegen, het is me veels te warm, gisteren heb ik echt de hele dag binnen gezeten. Op het terras onder het zonnescherm was het 34,7. Achter in de tuin is 's middags wel een beetje schaduw maar ook mij te heet. Binnenblijven dan maar en borduren aan de grote tafel en vooral niet teveel bewegen! Voordeel is dat het maandborduurtje van september ook af is en ik zelfs het huisje van oktober grotendeels klaar heb. Heb wel eerst de helft uitgehaald omdat ik niet goed geteld heb, grr


Quilten gaat nu ook niet maar ik heb wel de mal af en zelfs al een sashing gequilt. Eerst met wit, maar toch weer uitgehaald want ik vind de steekjes echt te onregelmatig, dat vind ik toch niet mooi, dus nu maar met rood op rood, in ieder geval kan ik nu mooi oefenen en meters maken!
Op de foto is te zien dat ik de mal met de aquatricker heb overgenomen,


En een foto van het gequilte patroon. Steekjes moeten nog wel kleiner he? Eigenlijk vind ik het garen een beetje dun, is er eigenlijk dikker quiltgaren? Meestal bedenk ik me zulke dingen als ik al lang en breed bezig ben. Lekker bijdehand weer.


Eens kijken wat vandaag brengt, het is in ieder geval beduidend minder warm, hoera!

Tot gauw!
Mirjam




7 opmerkingen:

  1. Mooi quiltwerk hoor en ook het borduurtje. September is mijn favoriete maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is nu wel weer van het ene uiterste in het andere.
    Vorige week nog 17 graden, nu 32!
    Meer voor de week die komt voorspellen ze een aangename 25, lekker weer om in de tuin te handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zat ook binnen, met een tafelventilator naast m'n gloeiende hoofd... Mijn ervaring met handquilten is dat het niet zozeer gaat om kleine steekjes, maar om regelmatige steekjes/steken. Denk ook aan sashiko: grote zichtbare quiltsteken. Je quilt is al mooi en wordt van handquilten alleen maar mooier. Succes ermee!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat je tóch nog wat quilterigs dóet met dit warme weer!
    Ik houd het voorlopig even bij lezen, hihi!
    Succes met doorquilten!
    (warme) groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig is het nu weer een veel betere temperatuur en kunnen we weer quilten ;-) !
    Zelf gebruik ik yli quilting thread, een mooie dikte en een klein glansje. Zag op internet dat het ook in het rood te krijgen is.
    Een mooi patroon voor de sashing gebruik je!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je borduurwerk wordt mooi hoor!
    en die quiltsteekjes komen vanzelf wel goed, als je een ritme krijgt.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog steeds is het warm. Ik doe niet zo erg veel op het moment. Af en toe zet ik wat lapjes aan elkaar voor mijn sterrenquilt uit de sterrenparade. Straks als het weer wat koeler wordt dan gaan we weer actiever worden. Groetjes....

    BeantwoordenVerwijderen