Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 11 januari 2015

Eerste blogje in het nieuwe jaar

Zo zijn we al weer 11 dagen verder in het nieuwe jaar. Ik heb altijd een beetje last van afkickverschijnselen.Ik mis al het "gedoe"wat zo rond de Feestdagen heerst. De gezelligheid, de Kerstboom, lekker aanteuten, niks moet alles mag, heerlijk!  Nu zijn we in het koude, saaie kille licht van Januari aangeland en ik vind het helemaal niks, brr. Iedereen is een beetje mopperig, ik zie gezichten die echt wel een zonnetje kunnen gebruiken. Ik hoef alleen maar voor de spiegel te gaan staan en dat dat grijze hoofd erboven, slik.

Maar het helpt niks dat gezeur, maar ik vind het wel even lekker om tegen jullie aan te mekkeren, voorlopig zeggen jullie niks terug, dat komt nog wel:))

Maar toch heb ik best al iets leuks gemaakt, het paardenkussen voor kleindochter Pien is klaar. Ik heb me echt een rotje gewerkt om het af te krijgen. We zouden het vandaag gaan brengen en en passant met het aanhangwagentje bij Ikea voor DD een kast halen. Hier in de polder waai uit je hemmetje, dus hebben we besloten dat we om een kast, ons aanhangwagentje en auto niet aan gort willen rijden. Windkracht 7 is teveel van het goede.
Maar dat neemt niet weg dat ik jullie wel alvast het kussen kan laten zien. Ook weer een paperpiece project. Het patroon heb ik via een website besteld in Amerika, via paypal betaald, vervolgens kun je het zo downloaden. Had dit zo nog nooit gedaan, maar het ging supergoed en snel. Binnen 10 minuten kon ik daadwerkelijk aan de slag. Patroon kostte ongerekend € 3,44. Mag je niet over zeuren vind ik. Ik heb één stofje gekocht, de rest uit eigen voorraad. Leuk he?


Nou vind ik wel dat het paard een beetje boos kijkt, maar ja, dat is het patroon, ik kan daar niet zoveel aan doen. Ik hoop dat Pien dat niet "ziet".

Gisteren ben ik met vriendin Nel naar Huizen gegaan. Dat stond al eventjes op ons verlanglijstje. Nog nooit geweest, terwijl het een half uurtje rijden is.
Atelier Steekjes en Kruisjes heeft een webwinkel maar ook een schattig winkeltje. Op de stoep staan al allerlei leuke dingen die je als het ware naar binnen roepen. Kopje koffie, jas uit en smullen maar van alle mooie spulletjes die ze hebben.
Ze zijn alléén op vrijdag en zaterdag open, dus er was best aanloop. We waren niet de enigen die een stukje moesten rijden, er waren zelf mensen uit Lekkerkerk!
Natuurlijk konden wij een aantal dingen niet laten liggen.



Het naaldenmapje vind ik zo schattig, daar ga ik zo gewoon mee beginnen. De randjes moeten nog even wachten. Ik ben nu met de Randjes 2014 bij Randje 90, dus er komt schot in. 2015 wil ik toch ook graag meedoen, misschien de Randjes maken in de vorm van een boekje. Op Facebook heb ik daar al een paar keer iets leuks van zien langs komen.

De patroontjes van de minipotjes waren te leuk om te laten liggen. Eigenlijk vind ik dat dingen altijd een bestemming moeten hebben, een doel. Ik zit dan direct te denken: "ja maar wat ga ik er dan mee doen"? Nel zei:" een potje met dropjes of bonbonnetjes, mooi geborduurd dekseltje en je hebt een cadeautje, of je gebruikt de patroontjes voor een kaart. Yep, om is Mirjam! haha

Nou is hier zowaar de zon een beetje gaan schijnen, dan ziet de wereld er ineens een stukje gezelliger uit! Ik wens jullie een fijne zondag!

Groet, Mirjam



6 opmerkingen:

  1. De kleindochter zal erg blij zijn met zo'n prachtig kussen!
    Maarja, met dit weer, kan je maar beter binnen blijven.
    Kan je lekker aan de slag met je nieuwe aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden het kussen en wat een leuke aankopen bij Steekjes en kruisjes. Fijne zondag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch erop gewaagd met PayPal, Mirjam? Ideaal toch? Het is een leuk paardenhoofd geworden en weet je waarom paarden niet lachen? Dan zie je toch hun gebit en zeg nou eerlijk: dat is toch geen gezicht! Het jaar 2015 is in de Chinese horoscoop het jaar van de geit, dus blijf af en toe maar lekker mekkeren, hoor. Succes met je borduurtjes. Ze zijn heel erg leuk en daar word je vanzelf weer blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pien is maar een bofkont ;) Wat een leuk kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kussen voor Pien! Daar zal ze blij mee zijn.
    En dat mekkeren....... Dat is soms even heel lekker!
    Succes met je nieuwe projectjes.
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen