Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 28 maart 2015

Lente?

Goedemorgen allemaal!

Als ik naar buiten kijk vind ik het nog niet echt Lente maar toch begint de Forsythia aanstalten te maken om te gaan bloeien. Voor mij is dat altijd echt de eerste lentebode. Kan niet wachten!



Zoals jullie weten ben ik de laatste weken wat aan "huis en haard"gekluisterd geweest. Gelukkig gaat dat steeds beter, ik loop in huis met één stok en alhoewel het nog niet pijnloos is allemaal kan ik weer fijn zelf van alles pakken, halen en ben ik weer wat meer autonoom. Daar hou ik van!
Voor DH waren het pittige weekjes, fijn dat hij ook weer wat meer zijn eigen gang kan gaan.

Het kussen voor DD is af, ze is er blij mee! Gelukkig maar.


Schoondochter wil ook een kussen en natuurlijk gaan we daar ook mee aan de slag. Eigenlijk moet dit zaterdag (voor Pasen) af zijn want dan gaan we naar Delft. Nog even doorwerken dus. Zij wil een beetje anders groen. Ik haak graag dus kom maar op!


De laatste update van mijn borduurwerkje!


Stof is 12,6 dr/cm, dat is wel fijntjes, eigenlijk doe ik liever 10dr/cm maar het wordt wel mooi.Grappig om eens iets ronds te borduren. Ik heb van dezelfde ontwerper ook nog een ronde zwarte, ook heel mooi maar daar zitten heeeel veel stiksteekjes in en daar heb ik eigenlijk een beetje een hekel aan. Dat schiet niet op.

Tja en dan het quilten, eigenlijk staat dat een beetje op een laag pitje, Ben bezig met mijn 2e Dear Jane blokje, een applicatieblokje. Volgende keer een foto.
Afgelopen woensdag wel een leuke workshop gehad. We hebben een hele handige map gemaakt. Juf Ineke Vaillant (uit Texel) kwam de workshop geven en wat een gezellige boel werd het.
De map is aan de buitenkant bekleed met stof maar eronder zit een laagje (ben de naam vergeten) van een stofje waardoor als je de map op zijn kop openvouwt er op kunt strijken. Opengeslagen zit een snijmatje en onder het oranje foampje zit schuurpapier om blokjes te kunnen tekenen. Die map gaat zeker mee op vakantie, superhandig!



Verder zijn we bezig geweest met een tasje voor de IPad, nog niet af en nu moet ik even de discipline opbrengen om het af te maken, met name omdat ik even niet snap hoe ik verder moet. Er moeten namelijk nog zijkantjes in om het tasje wat breder te maken, kan ook mijn e-reader er nog bij.
Maar dat komt bij de volgende bee vast wel goed. Genoeg hulp aanwezig om mij weer verder op weg te helpen.



Ik wens iedereen een fijn weekend en tot blogs!
Mirjam










3 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk Mirjam! Gezellig zo'n gehaakt kussen. Fijn dat het met jou weer naar de goede kant gaat. Groetjes Marijna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent lekker bezig met van alles, haken, borduren, Dear Jane. Altijd iets voor handen......en dan die leuke map, inderdaad perfect voor vakanties. Hopelijk heb je een leuk reisje in het vooruitzicht, een reden te meer om je ipad tasje af te maken! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te top die kussens voor je schoondochter!! errrug leuk. Jammer dat je niet helemaal fit bent maar we gaan het voorjaar tegemoet heerlijk. Mooie map heb je gemaakt en super praktisch ook.

    BeantwoordenVerwijderen