Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 25 juli 2015

Vakantieverhalen

Hallo allemaal,

Dat is wel weer even geleden. Onze (voorjaarsvakantie) zit er weer op. Voor het eerst 7 weken naar Frankrijk, wat een heerlijkheid.
Op 16 mei vertrokken wij naar de Vendee en zijn daar al die weken gebleven. Deels omdat het weer prachtig was en bleef en ook omdat het terrein redelijk vlak is en dat was fijner voor het pootje! Ook gefietst in het natuurgebied  Marrais de Pottevin en op het eiland Ile de Re.





DH ging bijna elke middag jeu de boulen en de eerste keer ben ik meegegaan. Was niet zo'n goed idee, het staan en wachten totdat je weer aan de beurt bent vinden mijn enkel én knie niet leuk.
Dus heb ik mij heel goed vermaakt met borduren en hexgaonnen maken.


Dit geboortelapje voor dochter van een vriendin is af, natuurlijk moet de naam, datum en gewicht nog vermeld, maar voorlopig zit het kleine meiske nog veilig bij Mama, ze wordt in augustus geboren.


Twee kerstborduurtjes voor een Kerstkaart. Dit is een tijdrovend klusje maar wel leuk om te doen. Het patroon is een beetje onduidelijk, de kleurtjes liggen dicht bij elkaar, maar volgens mij ziet niemand dat er hier en daar wel eens eentje "fout"is gegaan en anders jammer dan!

Zo af en toe kwam er een heel vervelend beest op bezoek. Na een speurtocht op internet bleek het de Goudoogdaas.



Volkomen onverwachts sloeg deze toe, je voelde een piepklein kriebeltje en het kwaad was al geschied. Jeukende nare pijnlijke plekken ter grootte van een 2 euro stuk. Niet grappig, ik heb ze vervloekt. En....natuurlijk weer alleen bij mij. Enige wat helpt is insmeren met Deet, was het goed zat steeds maar "prooi"te zijn!

Tijdens het skypen met onze kleindochters hadden we beloofd dat we na Frankrijk met hen zouden gaan kamperen én belofte maakt schuld, nietwaar. Dus zijn we met de dames een weekend naar Garderen geweest. Wat een feestje! Leuke camping met veel speelmogelijkheden en een klein zwembad maar we hebben ons prima geamuseerd.
Karlijn (4) lag een half uurtje in bed, Oma? Oma? Ik zie een goudkleurig beest in mijn bed! Dus Oma op jacht en jawel een klein torretje kroop vliegensvlug door het bed. Vang hem Oma, vang hem! Springend over het bed van links naar rechts riep Madame haar aanwijzingen. Gelukkig kreeg ik het ongedierte te pakken en kon de rust wederkeren. De volgende avond heb ik eerst het bed uitgebreid geïnspecteerd, is geen garantie dat die kleine boef niet wat anders ontdekt maar je moet jezelf een beetje indekken nietwaar?





Jammer dat het van zaterdag op zondagnacht begon te regenen en dat deed het 12 uur later nog steeds, dus de voortent droog mee was een illusie, de halve Veluwe hing aan ons tenttapijt dus zijn we 2 dagen bezig geweest om alles weer droog en schoon te krijgen, maar het weegt niet op tegen de lol die we hebben gehad.

Ik wens iedereen die nog op op pad gaat een fijne vakantie en tot blogs!
Mirjam







3 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n superlange vakantie! De meisjes waren vast blij dat jullie weer terug waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje laat met reageren.....oeps!
    Maar wel fijn om te lezen dat jullie het ook zo naar je zin gehad hebben in Frankrijk! Wie weet komen we elkaar toch ooit nog eens tegen, hihi
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen