Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

vrijdag 29 januari 2016

regen

Hallo allemaal,

Hier in de polder is het zachtjes aan het regenen, de weersvoorspellingen zijn niet best voor dit weekend. Morgen hebben wij een "familieborrel". Zo leuk om broers, zus en alle aanverwante partners, neven en nichten weer eens te zien en belangrijker nog te spreken. Verheug me er zeer op.

Het tasje voor mijn schoonzusje Ank is klaar, ik hoop dat ze het leuk vindt. Ben nooit zo gauw tevreden maar nu ben ik toch wel klein beetje trots dat het zo goed gelukt is.



Vol goede moed ben ik afgelopen week weer eens met mijn Rode Sprei gaan zitten om door te pitten. Ik ben anders bang dat hij noooooit afkomt. Ik moet nog wel heel veel hoor!
Dus nu probeer ik maar, om de dag, twee uurtjes te quilten.


Kleuren zien er zo beetje raar uit maar is echt mooi hoor!
Toen ik deze foto's op Facebook plaatste gaf iemand de opmerking om te leren duimquilten dan zou je de ring niet steeds hoeven draaien. Ik moet zeggen dat zou wel heel veel schelen, ik ruk en trek me echt een omgeluk. Soms zit er een stuk onder mijn stoel met wieltjes, daar word je echt niet blij van.
Dus daar moet ik mij maar eens in gaan verdiepen.

Zo dat was het weer voor even, kleine update, maar hopelijk weer tot gauw!

groet, Mirjam

1 opmerking:

  1. Mooi blauw tasje en prachtige rode quilt leuk patroon heb je gequilt! Duimquilten ik vind het fijn met een vinger naar je toe en met de duim van je af... maar naar links en rechts kan ik niet dus ja draaien daar kom je niet onderuit...
    Mmmm doet mij denken aan de quiltssss die hier nog liggen om te worden gequilt... op een of andere manier vind ik dit toch minder leuk dan patchen...
    Iedere keer een paar steekjes komt jouw quilt vast wel af!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen