Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

dinsdag 11 oktober 2016

Bijna 3/4 jaar verder.......

Hallo allemaal,

Hoe komt dat nou toch dat er dan zomaar de "klad" komt in het bloggen. Terwijl ik toch graag over van alles en nog wat leuter.... Ik weet het ook niet, maar ik ga het weer oppakken want het is leuk!

In april van dit jaar vertrokken wij met onze caravan naar Frankrijk, seizoen plek besproken en genieten van vrijheid, rust én zon! Dat viel beetje tegen, de nachten waren steenkoud en 26 april hadden we ijs op de voortent. Maar...als de zon dan doorkwam kon je wel heel snel onder luifel, beetje beschut genieten, van elk zonnestraaltje.


Al eerder hadden we op deze camping gekeken naar stacaravans, we zijn het trekken met de caravan, opzetten van de voortent een beetje zat. Iedere keer de boel in en uitpakken, ook vervelend. Zo zaten we elkaar mooi een beetje gek te maken. Voordelen afwegen tegen nadelen!  Als je er over na gaat denken zijn er net zo veel voors als tegens, maar wat geeft nou net dat zetje?
In ons geval het plekje waar de stacaravan dan uiteindelijk stond, beetje aan het "eind" van de camping, ruimte om ons heen en als de zon dan schijnt, heel veel zon!


In plaats van rustig in ons stoeltje zitten werd het een kwestie van inrichten, nadenken over horren om die vervelende muggen de tent uit te houden, verlichting etc. Uiteraard is de basis aanwezig, keuken, toilet, douche, bedden, bank, tafel en stoelen, maar je wilt het wel allemaal een beetje "eigen" maken. Ineens moest er gras gemaaid worden en we wensen toch ook wel plantjes en bloemetjes want de vorige eigenaars hadden ons wel een moestuintje nagelaten maar geen bloemetjes of planten in de tuin. Bij de erfenis zaten 20 tomatenplanten, aardbeiplanten, paprika, rode peper en rozemarijnstruik. Oh ja, en niet te vergeten hele bittere sla, brrr


Heel veel tomaten zijn in de soep belandt, heerlijk!

Volgende keer wat meer over mijn quiltprojecten die ik ben gestart, want zo'n caravanbank vraagt om leuke kussentjes en het bed om een quilt!



2 opmerkingen:

  1. Wij waren in dezelfde periode in Egmond aan zee en ook daar was het heel erg koud. Veel plezier in jullie nieuwe onderkomen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk nieuw avontuur Mirjam zo'n Franse stacaravan! Een leuke vaste stek om vakantie te gaan vieren! Goed om weer eens iets van je te lezen en ben benieuwd naar de inrichting met quilt en kussens!

    BeantwoordenVerwijderen