Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

donderdag 13 oktober 2016

bakken en meer

Goedemorgen!

Gisteren is onze kleindochter 6 jaar geworden! wat gaat het toch veel te hard.
Zit nu  in groep 3, de bijdehante Ka leert lezen en schrijven. Ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat, concentreren is beetje lastig. Volgens DD heeft ze de concentratie van een visstick. Hoe kom je erop?

Vorige week lichte paniek, telefoontje: "Mama de meiden hebben onverwachts een studiedag, de oppas kan niet, zouden jullie"????? Natuurlijk kunnen wij. Maar dan moeten jullie wel om 7.45 hier zijn, ok, slik, wie A zegt, zegt ook B he? Maar dan moeten we dus verjaardagstaarten gaan bakken bij haar thuis i.p.v. dat dat ik dat op mijn gemak thuis kon doen. Gaat niet door, morgen zitten er 2 dames bovenop de aanrecht zich ermee te bemoeien en mee te snoepen natuurlijk.
Moet ik ook nog heel goed nadenken wat ik allemaal mee moet nemen. Gelukkig zijn ook de winkels in Zeewolde niet ver weg.


Zoals beloofd nog een foto van het kussen wat in voor in de caravan heb gemaakt. Patroon komt uit Quilt en Zo van Juli (geloof ik).
Was een leuk werkje!

Heb overigens besloten niet verder te gaan met de Dear Jane, ik word ontzettend gefrustreerd van het gepriegel met die kleine stukjes. En als het dan nog lukte......maar ik ben dan uiteindelijk zo ontevreden dat het in de prullenbak beland en ik narrig achter mijn werktafel/naaimachine zit. Ok, nieuwe poging, ook die belandt in het ronde archief. Ik geef het op en de achterkantstof die ik al had aangeschaft gaat nu gebruikt worden voor de achterkant van een  quilt die ons caravanbed gaat sieren!
13 franse stofjes, 1 turks stofje en 1 stofje uit eigen voorraad.



 Ga het helemaal met de machine doen, worden driehoekjes van 10x10. Waar ik dan wel weer tegenop zie is straks het quilten want het wordt natuurlijk wel weer een enorme lap.
Dus tips zijn meer dan welkom!!! En nee, ik ga het niet uitbesteden, deels omdat ik het veel te duur vind maar ook omdat het dan niet meer "mijn"quilt is

Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met Karlijn, wat gaat het toch snel! Gezellig een onverwacht dagje oppassen en bakken met de dames! Mooi kussen heb je al gemaakt voor Frankrijk, leuk om deze winter allerlei leuks te maken, dat wordt vast een fleurig voorjaar als jullie weer naar Frankrijk gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kun je de quilt : " quilt as you go" doen. Dan heb je geen grote quilt door te quilten maar kleinere stukken.

    BeantwoordenVerwijderen