Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

donderdag 27 oktober 2016

Op stap

Zo de herfstvakantie is alweer achter de rug, op naar de donkere dagen voor Kerst. Ik vind het wel wat hebben, de kaarsjes zijn alweer elke avond aan en ook al een paar keer de houtkachel aan gehad.

 Met de meiden zijn we naar Artis geweest, eerst met de trein, daarna de tram. Dan kunnen we wel constateren dat we met z'n viertjes echt Provinciaaltjes in de grote stad zijn. Allemachtig wat een drukte en gedrang. Zoveel verschillende mensen, talen en dan hebben we het nog niet eens over de winkels, grote drukke straten en verkeer.

Trekpleister was het kleine nieuwgeboren olifantje Sanuk. Tussen de poten van haar moeder en tante liep het olifantje heen en weer te rennen. Helaas kreeg ik haar niet goed op de foto, maar het is wel grappig zo'n klein olifantje!

 Hieronder onze eigen apen! (Aap)
 Even zelf dieren aaien is ook leuk en Karlijn is niet benauwd uitgevallen, behalve voor spinnen, daar is ze niet van gediend. Voordat ze gingen slapen hebben we ook een aardige speurtocht ondernomen naar mogelijk ongedierte! En... ze slapen in mijn quiltkamer, bovenop de kastjes is het misschien wel beetje stoffig, daar houden spinnetjes van he? Ssssst..... Als ik puf heb zal ik daar inderdaad eens gaan soppen maar de lapjes lonken meer dan schoonmaken kan ik jullie vertellen!


Eigenlijk zijn bij mij de giraffen favoriet, ik vind ze prachtig met hun lange nek en hoe handig ze water drinken uit de sloot. Ze lopen ook zo statig!


Zo ben ik ook weer stukje verder met de quilt voor Frankrijk. Ik heb allemaal blokjes gesneden van 12,5 cm x 12,5 cm. Crème lapje en een kleurig lapje op elkaar, stikken, snijden en weer 2 erbij!


Vorige keer vroeg ik advies aan "mijn lezers"over het doorpitten van weer een redelijk grote quilt en ik denk dat het toch maar de "quilt as you go" methode gaat worden. Heb het nog nooit gedaan maar boeken en You Tube helpen me wel met snappen hoe ik dit zou kunnen doen. Ik ga blokken van 40x40 maken, quilten en dan met sashings aan elkaar naaien. Ik denk dat dit de beste oplossing is. Dan is het ook geen ramp als de quilt niet helemaal af is voordat we weer naar Frankrijk gaan. Ik wil nog op zoek naar een 2e hands naaimachine. Die kan dan mee naar Frankrijk en ook daar blijven. Ik hoef er niet mee te kunnen quilten maar wel een bies kunnen stikken of lapjes aan elkaar kunnen zetten. Ik wil in ieder geval geen machine van de goedkope supermarkt! Mijn DH vindt dat ik wel veel noten op mijn zang heb. Tja, misschien wel!

Volgende week gaan we op de bee een start maken met een ronde quilt. Gaat gemaakt worden met behulp van een 9 graden liniaal. Spannend, heb ik nog nooit mee gewerkt. Ik wil een kleed maken voor om de stam van de Kerstboom. De eerste stroken heb ik gesneden.
Moeten er 10 x 10 worden van 2 3/4 inch breed en 21 3/4 inch lang.
Ben de laatste tijd veel meer bezig met Inches en heb ontdekt dat ik toch ook beter een grote Inchliniaal kan gaan aanschaffen. Wel weer een uitgave en die zie je nou nooit eens 2e hands op Marktplaats of op Facebook.
Volgende keer weer verder!



1 opmerking: