Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 20 november 2016

Naar het Paleis

Gebeurt niet zo vaak dat DD en ik samen (zonder kinderen en aanverwante familieleden) op stap gaan. Mij maakt het niks meer uit welke dag en dagdeel, dat is het voordeel van baas zijn over je eigen tijd! Dat is dus wel heel erg leuk en kan me dus makkelijker voegen dan DD. Sinds ik een Mueumkaart heb wil ik eigenlijk wel elke week naar een Museum, maar ja, daar moet je dan natuurlijk ook wel naar toe en ze liggen niet allemaal dichtbij! Dus hup, naar Paleis Het Loo. Allereerst naar de voormalige stallen, daar stond het koetswerk van de vorige koninginnen en Koning Willem 111 en Koningin
Mary 11.

In deze prachtige auto is Koningin Beatrix nog rond gereden.




Een Selfie!

Verder heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten, er lag al maanden een half afgemaakte tas. Die moest toch echt eens af, was ook weer even kwijt hoe het ook alweer zat maar is goed gekomen!



Gewoon een simpele boodschappentas, past fijn in mijn fietstas, zit een voering met ritsje voor de portemonnee en de lol voor mij is ook dat hij gemaakt is van allemaal franse stofjes die ik gescoord heb op Vide Greniers (rommelmarkten). Sommige lapjes waren nieuw, sommige gebruikt als laken of een tafelkleedje. Als ik ze koop in Frankrijk stop ik ze in een plastic zak en thuis gaan ze eerst in de wasmachine. Wat me dan daarna niet bevalt, gaat onherroepelijk de vuilnisbak in. Sommige lapjes zijn perfect voor een achterkant en het is ook nog eens leuk weggeven als iemand nou net iets bepaalds zoekt.
Hierboven een kleine selectie. Het is allemaal katoen, het beige lapje heeft wat Indonesisch, moet nog broeien, maar daar ga ik ooit wat mee doen.

Vandaag is het storm en regen, fijn om lekker te borduren!

groet!
































6 opmerkingen:

  1. Ja, dat is hier hetzelfde, als dochters zelf in de drukke jaren van baan, kinderen etc zitten komt het er niet zo vaak van iets samen te doen. Des te leuker zo'n dagje samen! Handige en leuke tas, ik moet er nog steeds bij nadenken dat je werkelijk overal een tas mee naar toe moet nemen tegenwoordig maarhet gaat steeds beter....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tas is mooi geworden hoor. En heerlijk toch om je eigen tijd in te delen nu samen. Jaren terug ook al eens in het Paleis Het Loo geweest, best de moeite waard he om eens te zien................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niets zo leuk om even een moeder/ dochter moment. Qualitytime.
    Veel plezier met je tas, zo een heeft niemend. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om baas over eigen tijd te zijn!
    Het klinkt als een leuke moeder/dochter dag!
    En zulke tassen komen altijd van pas.
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaren geleden naar het Loo geweest leuk om het nu hier bij jou te zien! Mooie tas komt nu extra goed van pas in het plastic loze tas tijdperk!
    Leuk lapjes te hebben als vakantieherinnering!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen