Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 27 februari 2017

Veel gedaan

Hallo allemaal,

Toch nog even een blogje zo eind februari.

Ben best productief geweest de laatste weken. Kan nu eindelijk mijn heksje laten zien. Gemaakt voor een lieve "campingvriendin" die ook wel eens een blik op mijn blog waagt. Kon er dus nog niks van vertellen, maar ze heeft hem vrijdag enthousiast in ontvangst genomen.


Gemaakt d.m.v. paperpiecen/foundiationpiecen. Ik weet nooit wat nu het goede woord is voor deze techniek. Wel heb ik 2 weken geleden een workshop gevolgd bij Heleen Pinkster. Foundation piecen. Ik kende de techniek uiteraard maar de tips en trucs waren meer dan welkom. Met name hoe je de ieniministukjes toch "recht van draad" kunt laten zijn was een echte eyeopener!

Verder is dan eindelijk mijn Rode Sprei klaar. Ik heb er al heel wat blogjes aan gewijd maar ben zo blij en best trots dat hij af is en naar mijn zin!
Het quilten heeft zoveel tijd in beslag genomen, ik kreeg er soms zo genoeg van. Terwijl ik het echt heerlijk vind om te doen maar er kwam voor mijn gevoel geen eind aan. Dat is ook de reden dat ik 2 rijen Flying Geese met de machine heb gequild. Toen nog de bies eraan en netjes met de hand afgewerkt. De quilt had eigenlijk in juni 2014 klaar moeten zijn. Ben een tikje verlaat maar is nu wel een hele heuse AFFO.



 Nadat ik alles had afgewerkt, draadjes afgeknipt, moest ik even moed verzamelen om de quilt in de wasmachine te kiepen. 12 colorcatchers erbij in een lingeriezakje want ik was als de dood dat die ergens tussen trommel en binnenwerk zouden verdwijnen. Dat is wel goed gegaan. Maar ondanks 12  knalrode doekjes is de quilt toch niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.  Een stofje, wat ik gebruikt heb in 3 blokken is van crème, licht roze geworden. Het stoort me wel een beetje maar ik denk dat niemand het ziet als je het niet weet. Maar ik weet het he? Had een krukje voor de wasmachine gezet om even mee te kunnen kijken. DH vond dat wel amusant!

Voelde me een beetje zoals in 1974, toen ik voor het eerst een wasmachine kreeg en ik echt het hele programma zittend op de grond heb zitten afkijken! Hoe gek kun je zijn!


Met mijn sokken ben ik ook alweer een stukkie opgeschoten. Straks weer lekker op de bank verder breien! Moet me alleen eens verder in verdiepen. Ik heb de maten van 41 aangehouden maar ik heb wel lange voeten maar heel smal, dus eigenlijk is de hiel en de breedte van de sok te wijd. Dus misschien in het volgende paar maat 39 aanhouden maar wel de lengte van 41 behouden. Zou dat een idee zijn? Of ook een andere hiel breien?


Terwijl ik dan zo aan het breien ben en mijn bolletje en patroontje weer onder de tafel vandaan vis, bedenk ik mij dat ik misschien toch maar eens een breitas  moet maken. Leuk werkje denk ik.Vond een patroon op een blog. Daarover volgende keer meer!


groetjes, Mirjam








4 opmerkingen:

  1. Jouw quilt is prachtig geworden Mirjam! Grappig dat je zo voor de wasmachine zat. Wij zijn ook in 1974 getrouwd, of had ik dat al een keer geschreven. Om precies te zijn, vandaag! Fijne dag en groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je quilt mooi geworden! Jammer van het lichtroze stofje maar ik kan het niet ontdekken dus het zal meer iets zijn dat je moet weten..... Altijd fijn als na lange tijd zo'n grote quilt af is. Lief quiltje voor je vriendin en je sokken zijn leuk. Het is echt weer voor warme sokken nog dus die komen wel van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je quilt prachtig geworden, toch wel jammer dat een stofje iets is uitgelopen. Erg grappig dat je voor de wasmachine zit, terwijl je quilt er in zit. En dat heksje, wat een schattig patroontje!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag er dan wel wat langer over gedaan hebben, maar het resultaat is schitterend. En dat beetje roze gloed... zoals je zegt, niemand die het opmerkt, en als je er zelf niet naar kijkt zie jij het ook niet. :)
    Maatje kleiner en wat langer voor de sokken is een prima idee.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen