Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zaterdag 21 oktober 2017

Het is oktober, weinig activiteit geweest op mijn blog. Dat komt er nu van als je als pensionada een zomer én winterleven hebt. In dat zomerleven leven we buiten, 1000 km hier vandaan met nauwelijks WIFI. Voor het ophalen van de mail/appjes en Facebook zijn we genoodzaakt op de fiets te klimmen en af te zakken naar de plek waar deze  toch best belangrijke zaken aanwezig zijn. Dat houdt wel in dat het blogjes maken er niet inzit. Maar dat neemt niet weg dat ik nu wel heeel veel te vertellen heb. Maar ik doe het in etappes, anders is de lol van het lezen er voor jullie zo af.

Ik eindigde in april met de mededeling dat foto's van de bruiloft van onze zoon en schoondochter zouden volgen. Kijk dat is een mooi begin.
Het bruidspaar wilde geen cadeaus, na jaren van samenwonen heb je tegenwoordig toch echt je linnenkast gevuld en je bestekbak is ook best vol. Nee, ze wilden pecunia!
Maar hoe geef je dat nou? In een envelopje? Nee, niet leuk. Nu is verzinnen van zulk soort dingen niet echt mijn ding. Ik heb ideetjes nodig, patroontjes o.i.d. Ik kan best wijzigingen aanbrengen maar zelf bedenken, lastig!
Dus heb ik een quiltje met 2 verliefde muizen omgedoopt in een kussentje met op de achterzijde een groot hart, daar de envelop met inhoud ingestopt.



Uiteraard mag het stralende bruidspaar niet ontbreken. Wat op dat moment nog bijna niemand wist, maar ik lekker wel was dat "nieuw leven" reeds onderweg was/is. Medio december wordt hun dochter en onze 3e kleindochter geboren. Wat een blijdschap!

Zo hier laat ik het weer even bij, tot snel!






















4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi bruidspaar zeg en allemaal gefeliciteerd met het aankomende kleinkindje.
    Leuk begin weer van je blog toch.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij bruidspaar en opnieuw opa en oma worden... Als dat geen mooi begin is van het 'winterbloggen'.
    Geniet ervan, en nog 4 weekjes, dan zien we vast nieuwe blijde foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goede herstart van jouw blogjes! Mooi bruidspaar en een kleindochter onderweg. Heerlijk! Extra genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto van het bruidspaar en gefeliciteerd met het leuke vooruitzicht, nog een wondertje van het leven.
    Leuk idee om zo een enveloppe met inhoud te geven.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen