Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 30 oktober 2017

vervolg

In mijn vorige blogje gaf ik al aan een achterstand in te willen halen van alle blogloze maanden die achter ons liggen.

Ik heb het al eens verteld denk ik, maar ook in Frankrijk ben ik lid van een quiltbee. Dit zijn voornamelijk Engelse dames.De voorzitster is Frans, maar die zien we nooit! Dat gaat best officieel om daar lid worden van de quiltbee! Je hoeft nog net niet langs een ballotagecommissie.
Er zijn ook 3 Nederlandse vrouwen, daar ben ik wel blij mee, want ook al versta en spreek ik best wel een woordje Engels, het beste gaat dat toch in je "moerstaal".
Het is ook een gezellige club, maximaal 25 vrouwen en als ze er allemaal zijn is het een gekakel van jewelste. Minstens één keer per zomer ben je samen met nog een lid de klos. Zorgen voor de thee en koffie én je wordt geacht om taart mee te nemen. In Nederland is het heel gewoon om dan voor iedereen 1 plakje cake o.i.d mee te nemen. Die vlieger gaat daar niet op.
De Engelse dames zijn erg van het zelf bakken, dus die maken werkelijk de geweldigste taarten, dus hebben we bedacht dat de Nederlandse dames de thee/koffiebeurt met z'n drietjes doen. Alle drie een taart. Ik kan jullie verzekeren dat taart maken in een campingoventje best een uitdaging is. Dus daar ben ik mooi niet aan begonnen, ik

Afbeeldingsresultaat voor boterkoek

heb een boterkoek gemaakt. Laten ze dat nou helemaal niet kennen! Ik was echt verbaasd, er bestaat wel iets wat er op lijkt. Inmiddels ben ik in het bezit van een wat grotere en betere oven dus volgend jaar ga ik me aan iets anders wagen. Je kunt toch ook niet elke keer hetzelfde maken.

Vanuit de club kwam er een vraag om quiltjes te maken voor prematuur baby's in het ziekenhuis in Niort. Deze quiltjes van maximaal 90x90 cm worden over de couveuse gehangen om het licht te dempen. Als de hummeltjes goed op gewicht zijn gaan ze uiteraard naar huis en mag het quiltje mee. Er is nog een andere optie, maar daar wil ik niet aan denken!

Bijgaand quiltje heb ik gemaakt, voor een meisje! 

Volgende week weer verder!

groet, Mirjam




1 opmerking:

  1. Wat ontzettend leuk om in het buitenland, tijdens je verblijf aldaar lid te zijn van een quiltgroep.
    En ik dacht, misschien een keer proberen om 1 mon-chou taart te maken? Dat hoeft niet in de oven ;-) Oh verhip, je hebt dan ook geen koelkast :(
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen