Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

dinsdag 31 oktober 2017

lekker bijdehand

Ben ik toch weer helemaal in de blogmodus! Vannacht bedacht ik mij dat het leuk is om even foto's te laten zien van de locatie in Frankrijk waar de quiltbee wordt gehouden. Ja, ik weet het, de nacht is om te slapen, helaas......Ik was altijd een goede slaper maar sinds een jaar of 2 is dat echt verleden tijd, heeft met de leeftijd te maken, zegt men! Mhh, ik vind het niet leuk, vooral omdat ik dan toch ga liggen piekeren en malen. Roep mezelf streng tot de orde om bv aan quilten o.i.d. te gaan denken maar dat werkt niet altijd.
Maar goed, de foto's van het gebouw, de eerste keer dat ik het zag schrok ik een beetje, zo'n haveloos gebouw! Maar verder is het binnen weliswaar stokoud, het is er netjes en schoon. Generaties franse kindertjes hebben er de Marseillaise gezongen, voetjes zijn over de uitgesleten trappen gegaan, dus dat is dan wel weer leuk!
h





groetjes, Mirjam












3 opmerkingen:

  1. Dank voor je berichtje op mijn blog en dat je me gaat volgen.
    Ja, die hartjes zijn superleuk om te maken.
    Veel plezier met de jouwe!
    Momenteel ben ik weer lekker even bezig met het doorquilten van mijn Sylvia Bridel quilt, ook leuk.
    Zag in een ouder berichtje van jou dat je een prachtige grote rood met witte quilt hebt gemaakt. Oeps, en dan wassen met 12 doekjes!
    Misschien met rood en blauw (als er wit of creme bij komt de donkere stof goed voorwassen, want dat blijft afgeven denk ik.
    Je was bij een quiltbee in Frankrijk. Zo gezellig altijd een quiltbee!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heeft dus een leuke geschiedenis, zo'n oud pand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het heeft wel wat zo'n oud pand. Leuk om daar een Bee te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen