Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 6 november 2017

november

Het is alweer november, toch lijkt het heerlijk als ik naar buiten kijk, zonnetje schijnt en ik zie blauwe lucht, toch is het maar 11 graden. DH moppert, hij wil terug naar zijn zomerverblijf, hij vindt het koud! Tja, dat zomerverblijf zal toch nog even een paar maanden moeten wachten. Even foto's kijken is wel even leuk. DD en haar gezin kampeerden deze zomer in Sable 'd Olonne. Dat is vanaf onze camping zo'n 80 km, dus prima te doen voor een bezoekje. Het was prachtige weer, dus hup naar het strand.


Onze beide kleindochters zijn echter waterratjes, ze zitten meer onder water dan erboven!


DS was een aantal weken later ook al in de buurt, daar zijn we mee gaan punteren in de Marrais de Pottevin. Een prachtige natuur en moerasgebied. Onze stoere schoondochter, toen  5 maanden zwanger stapte zo het wiebelige bootje in!

In een dorpje wilden we even lekker gaan lunchen. Daar hebben we even een behoorlijke fout gemaakt. Van alle lekkere dingen die op de kaart stonden en die we kenden wilden we nu eens voor iets onbekends gaan, namelijk Andouillette. Dat klonk wel gezellig. Toen het bordje voor mijn neus werd gezet rook ik iets wat helemaal niet aantrekkelijk was. Ik heb mijn mes erin gezet en toen werd het steeds onaangenamer van geur. Het is een gerecht gemaakt van ingewanden van varkens of runderen. Ik was heeeel snel klaar met eten. DS lag helemaal dubbel over zijn mosseltjes met patat. Oh moedertje, hadden ze jou even te pakken!!! Pestkop, ik vrees dat ik dit nog heel lang moet horen. Ik zie nu al met angst en vreze de Sinterklaas suprise tegemoet!



Zo, dit waren zo'n beetje alle "inhaalverhalen"van afgelopen maanden. Komende zondag gaan we de wieg, die ik opnieuw bekleed heb, naar DS brengen. Volgende week kan ik dus foto's showen. Fijne week allemaal!

groet, Mirjam




1 opmerking:

  1. Wat een verhaal van dat ene gerecht. Ja, echt iets om met surprise-avond je compleet te verrassen.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen