Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

zondag 26 november 2017


Onze kleindochters zijn eind oktober een weekeindje bij ons geweest. Dat is toch ook altijd een feestje. We hebben ze op vrijdagmiddag uit school gehaald en dan zitten er 2 paar blauwe oogjes vol van voorpret op de achterbank te naar ons kijken. Ik vind dat ook wel altijd een "dingetje" hoor. Want wat gaan we doen zo'n weekend? Beetje bankhangen is er niet bij natuurlijk, actie willen de dames!
Gelukkig kunnen zij zichzelf heel goed vermaken met kleurboeken, IPad en alle Barbiespulletjes waar ook hun moeder nog mee heeft gespeeld. Lezen doen ze ook graag, dus dat vinden wij dan wel fijn.
Ze hebben hun eigen Museumjaarkaart, de Bataviaboot hadden ze nog niet gezien dus dat is een leuk idee.
Tegenwoordig kun je een combikaart Nieuw Land Erfgoed en  Bataviawerf kopen. Het museum vertelt het verhaal van de inpoldering, het Zuiderzeeproject. Dat kon de meiden maar matig interesseren, de Batavia en de werf was heel wat leuker.
Ze mochten zelf een grote spijker smeden. Temperaturen van 1200 graden, slik.....




Op zondagmorgen besloten we naar het zwembad te gaan. Dat is altijd leuk, vooral omdat het zwembad veel speelattributen in het water heeft en het zijn echte waterratjes.
Allebei diploma A en B dus we konden ze met een gerust hart laten gaan. Dat neemt niet weg dat ik ze het liefste niet uit het oog verlies want de verantwoording weegt zwaar!



Ter afsluiting van een leuk weekend, voor allebei een kleinigheidje, oorbellen voor de een en een ringetje voor de ander. Vergeten foto's van de maken, jammer, maar helaas.

Karlijn van 7 jaar heeft bedacht dat een hartjesquilt misschien wel leuk is op haar bed. Veel roze hartjes Oma! Alleen maar roze? Met veel pijn en moeite heb ik het voor elkaar dat er toch ook wat lila en paars in mag zitten. Dus de zoektocht naar roze en paarse lapjes kon beginnen. Lang leve Facebook, ik heb een oproepje gedaan en de lapjes kwamen binnen, helemaal leuk. 




Inmiddels zijn er al 10 blokken klaar, hartjes gefestonneerd, maar nu? Ik heb op de quiltbeurs in Nieuwegein roze stof gescoord voor de sashings. In ieder geval wil ik de "quilt-as-you-go methode" gaan gebruiken. Nog nooit gedaan en eerlijk gezegd zijn er zoveel verschillende manieren en heb ik zoveel tutorials gezien dat ik het effe niet meer weet. Wat ik wel weet is dat ik per rij wil gaan quilten. Gaandeweg zal het zich wel ontvouwen hoop ik. Wordt vervolgd!

Fijne zondag!

groet, Mirjam
















3 opmerkingen:

  1. Dat was dus een gezellig weekend! Leuk hoor met die hartjes! Echt iets voor kleine meisjes. Alhoewel, ik ben zelf ook gek van hartjes! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk genieten met jullie kleindochters! Mooie herinneringen voor later houden ze over aan dit soort fijne weekendjes! Die hartjesquilt wordt vast super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om je kleindochters te hebben voor een paar dagen. Succes met je hartjes-quilt.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen