Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 11 maart 2019

even klagen

Zoals ik mijn vorige blogje al mijn vermoeden uitsprak dat er sprake is van een overbelaste schouder/arm klopt. Beknelde zenuw. Het rare en ook lastige er aan is dat het pijn doet als ik niks zit te doen. Dan gaat het trekken en tintelen. Risico is dat je gewoon doorgaat waar je bent gebleven want terwijl je bezig bent heb je niet of nauwelijks pijn. Daar kan ik niet zo goed mee "dealen". Dus nu fysio voor de knie en Cesartherapie voor de arm. Niks voor mij dat geneuzel. De fysio is tevreden over de vooruitgang van de knie en ik ben ook niet ontevreden. Traplopen blijft een lastig dingetje en ook netjes in balans lopen is lastig. Moet met m'n armen meezwaaien. Pfff Voel me soms net Wammes Waggel. Zo liep ik ook in de laatste weken van de zwangerschappen maar dat is toch echt niet meer aan de orde!

Even voordat ik aan mijn knie werd geopereerd ben ik begonnen aan een leuk borduurpatroon van Madame la Fee. Leuke patronen, soms iets te zoetig en te lief naar mijn smaak maar deze was toch echt wel leuk om te maken.

Ik denk dat ik hem ga afwerken als een quiltje, ik vind laten inlijsten echt bijna onbetaalbaar. Kleine werkjes lukt mij zelf nog wel maar deze is toch te groot, bovendien het zoeken naar een geschikte lijst ook nog wel een klusje.

In de kast vond ik ook nog een makeup tasje wat nog niet af was, toch maar even een ritsje erin gezet en netjes afgewerkt. Tasjes komen altijd van pas!


Deze laatste foto wil ik toch ook even met jullie delen. Onze zoon werd gisteren 37 jaar en uiteraard als er een feestje te vieren is zijn we erbij!
Onze kleindochter is nu 14 maanden en wat is het weer genieten en ze kan toch zo lekker zitten smikkelen. Alles gaat in dat mondje, als het lekker is wiebelt ze met dat kleine kontje over haar stoeltje ondertussen mmmmmmm roepend! Och dan zit deze Oma helemaal weg te smelten. Gelukkig lust ze ook dingen die niet zoet zijn, haar Papa ern Mama zijn er best tuk op om gezond te eten maar stiekem vind ik dit toch wel heel leuk. Helaas voor haar zit er in onze familie wel aanleg om alles wat lekker is in je mond te stoppen met gevolg dat het vechten is tegen de kilo's maar ik heb alle vertrouwen in haar verstandige ouders. Als ze komt logeren weet ik niet of ik zo standvastig ben!!


Nou het is weer tijd voor de therapeut!!!

Tot blogs, Mirjam





4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleindochte! Kan me voorstellen dat ze je doet smelten!
    Lasting zo'n pijnlijke schouder, hopelijk komt het helemaal goed.....met geduld.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief gezichtje van je kleindochter. Kan mij goed voorstellen dat het smelten is als je bij haar bent. Het borduurtje is prachtig, tasje is ook leuk en handig. Maar ontzettend jammer dat je schouder zo'n probleem geeft. Sterkte en beterschap, ook voor je knie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief klein kind heb je zeg, trotse oma.
    Lief borduurwerkje en goed idee om er een quiltje van te maken. Sterkte met je klachten en hopelijk snel verbetering...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent. Lastig dat je pijn hebt als je niks doet. Je borduurwerk is erg mooi, ik ben benieuwd hoe je het gaat afwerken. En je kleindochter is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen