Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

maandag 1 april 2019

toch stiekem.....weer achter de naaimachine

Hallo allemaal,

Heeeel langzaam, mij veel te langzaam, gaat het toch ietsjepietjes beter met de arm/schouder. Ik moet echt heel erg op mijn houding letten, schouders naar achteren, niet in elkaar zakken en mijn oefeningen doen. Nog steeds tintelen af en toe mijn vingers maar het lijkt wat minder dan het was. Ben er ook op geattendeerd dat ik eigenlijk teveel over mijn IPad hang, teveel leuke spelletjes. Dus daar heb ik rigoureus een paar vreselijke leuke spelletjes uitgegooid.  Niet leuk, maar het vooruitzicht dat ik niet meer zou kunnen handwerken is nog veel erger, dus het mes erin!! :((

In Frankrijk maak ik deel uit van een 2 wekelijkse bee, over niet al te lange tijd gaan we daar weer een periode naar toe. Zij zijn begonnen met een Charityquilt en via de mail werd ik benaderd met de vraag of ik ook een blok wilde maken. Een gele ster met een ondergrond van wit/crème. Resultaat laten zien via de mail en werd met enthousiasme ontvangen dus hoppa, nog maar eentje. Kunnen ze kiezen!

Nou heb ik een superleuk boek van Carol Doak met sterren. Dus de eerste is de Ohiostar en de tweede de Kentuckystar. Ik denk erover om er een heleboel te gaan maken, een sprei over de logeerbedden? Moet nog even broeden, ik ken mezelf, kan nog wel 10 keer veranderen.




Zoals ik al eerder vertelde ben ik begonnen met de BOM Blue Delft, ik vorder maar langzaam, maar ben inmiddels met blok 2 begonnen. Wordt vervolgd.

Nog een BOM gevonden, Flowers of Hope, een Nederlandse BOM. Hier ben ik ook mee begonnen, is een combi tussen patchblokken en applicatie. Resultaat show ik ook volgende keer!

Vandaag weer naar therapie, een lieve vriend in het ziekenhuis bezoeken en zo vullen de dagen zich weer!

Tot blogs, Mirjam

3 opmerkingen:

  1. Hoi Miriam, wat goed dat er toch een ietsepietsje verbetering inzit! Wat een prachtige blokken van sterren laat je zien! En de Bom van Flowers of Hope, waar kan ik die vinden, zo benieuwd hoe dat eruit ziet.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je sterren blokken zeg. Fijn als er iets verbetering te voelen is.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige gele sterren heb je gemaakt. Hopelijk gaat het iedere dag wat beter met je.
    Je vroeg mijn adres. Wil je me mailen : miekequilt@hotmail.com
    Ik kan je anders niet bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen