Mijn foto
Mijn naam is Mirjam, geboren in 1953 en al jaren wonend met mijn man Hans in de Flevopolder. Dochter en zoon zijn al een poosje het huis uit. Inmiddels zijn wij de Opa en Oma van drie prachtige kleindochters die we, als we de kans krijgen, heerlijk verwennen. Sinds november 2014 ben ik met pré pensioen. In de zomermaanden zijn we vaak te vinden in ons "zomerverblijf" in de Vendee. Heerlijk in de zon en genieten van alles wat er zoal te doen is op onze camping. Dat kan zomaar van alles zijn, potje jeu de boule, zwemmen, kletsen, fietsen en natuurlijk een wijntje! Sinds 2009 ben ik me bezig gaan houden met quilten. Heb een basiscursus gedaan en ben er helemaal aan verslingerd geraakt. Borduren, breien en haken doe ik ook graag. Kortom, ik ben met van alles en nog wat bezig!

dinsdag 24 december 2019

December

Hallo allemaal,




24 december, het is toch te gek voor woorden, maanden niets gepost. Gelukkig is het leven weer in rustig vaarwater gekomen. Zitten we zomaar weer in de Kersttijd. Vanmorgen de laatste boodschappen gedaan. Tweede Kerstdag wordt ons huis weer overspoeld door kinderen en kleinkinderen. Dat wordt genieten. Allemaal een menugang en wij zorgen voor een drankje voor en tijdens het eten. Cadeautjes voor de kleinkinderen en ook nog wat voor de groten. Ik zag een poosje terug een paar leuke gepatchte pannenlappen voorbij komen op fb. Leuk als klein cadeautje.




Afgelopen maanden heb ik niet stil gezeten. Jongste kleindochter werd 2 jaar en wilde graag een poppenwagentje. Als je bij online of in speelgoedzaken gaat kijken dan schrik je toch wel van de prijzen die er gevraagd worden. Ik gun mijn kleindochters van alles maar het moet wel beetje leuk voor de portemonnee blijven. Dus op Markplaats een schat van een rieten poppenwagentje gekocht, matrasje gemaakt, pop erin en een quiltje als dekentje. Ze liep er direct mee weg! Goed gedaan dus!



Nog een cadeautje voor vriendin in Frankrijk die dol is op kippen. Op haar erf lopen ze gezellig te tokken en te pikken naar wormpjes en toen ik dit borduurtje tegenkwam had ik gelijk ook een klein kerstcadeautje.



Nog een presentje voor een lieve vriendin, we proberen elk jaar een kleinigheidje voor elkaar te maken, soms lukt het wel, soms niet maar dit jaar heb ik voor haar een gastendoekje geborduurd en kreeg van haar een schattig kerstsokje.





In november heb ik een workshop gevolgd in Studio Het Gooi in  Eemnes. Appliqueren op 5 manieren. Appliqueren vind ik echt heel moeilijk, maar zo mooi als het goed gebeurd. Ik ben bezig met Delft Blue,


een BOM, maar ik was gewoon niet tevreden en ben dan echt gefrustreerd dat het niet lukt zoals ik wel. In deze workshop niet alleen 5 handige techniekjes geleerd maar ook eindelijk een methode om bijna onzichtbaar te appliqueren. Ik moet oefenen, meters maken maar het resultaat is zoveel beter. Dat geeft moed. Dit is het projectje waarbij we de technieken hebben toegepast. Ben met name blij met de Needle Turn en Back Basting techniek voor de smalle randjes. In dit geval was het het steeltje van de bloem. Natuurlijk kun je dat met het speciale baisbandmaker maar kost best veel stof omdat je schuin met snijden. Nu maar hopen dat ik het ook echt kan gaan toepassen





Zoals ik al eerder vertelde ben ik bezig met een quilt voor jongste kleindochter. Ze slaapt nu nog in een ledikantje maar daar zal vast dit jaar verandering in komen, dus al hard aan het werk voor een quilt op haar eerste grote bed.
Het schiet lekker op, ik ga de blokken maar op de "as you go methode"in elkaar zetten. Liefst zou ik ze handmatig quilten maar dan is hij niet af voor april en dat is wel de bedoeling. En zo'n enorme lap onder de machine is ook een drama, dat doe ik mezelf niet meer aan.


Dit was mijn laatje blogje van het jaar.

Ik wens al mijn lezers Hele Fijne Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2020!

Liefs, Mirjam


























1 opmerking:

  1. Heerlijk om Needle Turn appliqué te doen, vind het zelfs zo mooi einde resultaat.
    Ik wens jou en je familie ook fijne feestdagen en een gelukkig 2020

    BeantwoordenVerwijderen